Recenzia LAMAX S9 Dual

Celý mesiac som mala možnosť testovať autokameru Lamax S9 Dual. Hneď v úvode musím povedať, že som s ňou bola veľmi spokojná. Čo som ocenila najviac? Asi ovládania hlasom a celkovo jednoduchú prácu s kamerou. Veľkou výhodou pre mňa bolo to, že sa nemusela lepiť na predné sklo, stačilo ju len pripevniť na zrkadlo. Na nasledujúcich riadkoch som sa rozpísala podrobnejšie.

Parametre

Rozlíšenie videa1920 x 1080
Pozorovací uhol150°, 130°
Veľkosť displeja9,66 palcov
Maximálna kapacita pamäťovej karty64 GB
Automatické zapnutieáno
G-senzoráno
GPS lokátoráno
Detekcia rýchlostných radarováno
Nočný režimáno
Parkovacie režimáno
LDWSáno
späť na začiatok ↑

Predstavenie

Autokameru Lamax S9 Dual som dostala v pomerne luxusnej krabici. Prístroj bol bezpečne zabalený, takže nehrozilo jeho poškodenie.

V krabici na mňa čakalo zrkadlo-kamera, zadná kamera s 6metrovým prívodným káblom, nabíjací kábel s USB vstupom, GPS modem, flash disk, dve gumičky pre pripevnenie kamery, lepítka, obrázkový manuál, zoznam hlasových modelov a ďalšie drobnosti.

Pamäťová karta nie je súčasťou dodávky, takže si ju musíte obstarať sami. Vzhľadom k tomu, že sa video natáča vo Full HD je rozhodne lepšie použiť pamäťovú kartu s veľkou kapacitou. Zariadenie podporuje maximálne 64GB karty, čo bude určite stačiť. Ja som používala iba 16 GB a to bolo málo. Vďaka cyklickému nahrávanie mi na nej síce nedošlo miesto, ale prehrával sa záznamy už zo začiatku dňa. Zároveň som mala aj obmedzený priestor pre uzamknutie súborov.

späť na začiatok ↑

Autokamera zblízka

Predná autokamera má tvar zrkadla. Optika je vysúvací a nachádza sa na zadnej strane. Zrkadlo disponuje držiaky z odolného plastu. Zrkadlo sa pripevní na vaše existujúce spätné zrkadlo pomocou dvoch gumičiek, ktoré sú dostatočne silné, takže sa nemusíte obávať, že by praskli.

Veľkou výhodou je to, že akonáhle kameru pripevníte na zrkadlo, už ju nemusíte dávať dole. Vďaka svojmu vzhľadu nebude rozhodne lákať zlodejov. A ak by ste predsa len mali strach, stačí zasunúť optiku. Nikto na prvý pohľad nespozná, že máte kameru v aute.

Plusom pripevnenie je, že nemusíte kameru lepiť na okno. Často vodiči vyberajú miesto, v ktorom im bude kamera najmenej zavadzať, a pritom bude snímať všetko, čo sa pred a okolo automobilu deje. So zrkadlovým spracovaním tento problém odpadá. Navyše inštalácia je skutočne jednoduchá, takže ju zvládne ktokoľvek. Rozhodne nehrozí, že by ste kameru pripevnili krivo, potom ju museli odlepovať a následne riešiť problém s nelepiace nálepkou. Takže za mňa, rozhodne plusové body!

Akonáhle autokameru pripojíte cez kábel do elektriny, stačí si len pomocou šípok na displeji nastaviť optiku tak, aby dobre snímala dianie pred a okolo auta.

Zadná kamera sa lepia na zadné okno. Opäť musím pochváliť jednoduché nastavenie optiky. Akonáhle kameru prilepíte, môžete jej oválnym telom otáčať, takže si ľahko nastavíte optimálny rozsah záberu. Zadná kamera je s prednou spojená 6m káblom s koncovkoumalého 3,5 mm jacku. Výrobca uvádza, že ak máte dodávku a zadnú kameru nie je možné prilepiť na vnútornú stranu zadného okna, je možné si zaobstarať vonkajšie kameru s prívodným káblom s dĺžkou 8 m.

Medzi zadnú a prednú kamerou prepínate pomocou dotykovej obrazovky na zrkadle alebo cez hlasový povel, čo sa mi bohužiaľ nepodarilo. Keď som vyriekla formulu: „Lamax, rear“ (v preklade zadná kamera), prístroj to vyhodnotil buď ako formulu: „Lamax, protect“ alebo nijako.

späť na začiatok ↑

Ovládanie

Kameru je možné ovládať 3 spôsobmi:

  • dotykovo,
  • hlasovo,
  • cez aplikáciu.

Ja som využívala iba prvé dva spôsoby, keďže som nedokázala aplikáciu do svojho chytrého telefónu Xiaomi spárovať so zrkadielkom. Avšak aplikácia je dostupná ako pre užívateľov Androidu, tak Applu.

Užívateľské rozhranie a ovládanie tejto kamery je jednoducho boží. Mala som možnosť testovať viac kamer (TrueCam A7S, Lamax C9, TrueCam M5 Wi-Fi alebo TrueCam A6) a musím povedať, že S9 Dual suverénne vedie! Vďaka veľkému displeju, čo je vlastne celá plocha zrkadlá, nemusel výrobca šetriť miestom, takže na sebe informácie nie sú moc blízko pri sebe, všetko je prehľadné spracované. Dotykový displej je farebný a ako ovládací jazyk si môžete nastaviť slovenčinu..

V menu sa pohybujete šípkami hore a dole a vyberáte dotykom prsta. Akonáhle je vaša voľba oranžová, znamená, že je nastavená.

Nastavenie umožňuje časovú voľbu nahrávanie do slučky, čas pre zapnutie šetriča, nastavenie jazyka, nastavenie jasu displeja a expozície, nastavenie jednotiek rýchlosti, vodotlač a ďalšieho. U jazyka je možné vyberať z češtiny, slovenčiny, nemčiny, angličtiny, maďarčiny a poľštiny.

Ak sa rozhodnete pre ovládanie hlasom, môžete kameru ovládať 12 povely. Všetky sú bohužiaľ v angličtine, ale, čo som skúšala, fungovalo všetko až na spomínanú zadnú kameru. Vyslovovať pritom nemusíte ani s anglickým prízvukom. Napríklad Wi-Fi sa v angličtine vyslovuje vajfaj, ale kamere stačí povedať po našom wifi a ona vykoná presne to, čo po nej chcete. Pred príkazom je nutné kameru osloviť Lamax. Celý príkaz teda znie napríklad: „Lamax, Wi-Fi on“ (v preklade: zapni Wi-Fi). Pri ovládaní hlasom je potreba nahlas a starostlivo vyslovovať, ale ako píšem, ovládanie hlasom mi fungovalo spoľahlivo.

späť na začiatok ↑

Funkcie

Čo sa týka funkcií, ponúka kamera väčšinu tých, s ktorými sa môžete stretnúť u väčšiny kamier. Ide napríklad o parkovací režim, ktorý začne nahrávať hneď, ako zaznamená otras. G-senzor kontroluje smer jazdy a v prípade nárazu záber uzamkne. Ďalej je tu cyklické natáčanie, zamykanie záberov, fotení fotografií a ďalšie bežné funkcie.

Ako nadštandardné vybavenie vidím systém FCWS (Front Collision Warning System), ktorý sleduje bezpečnú vzdialenosť medzi vaším automobilom a autom pred vami. Systém LDWS (Lane Departure Warning System) vás varuje pred opustením jazdného pruhu a stráži, aby ste nesjeli z cesty.

GPS modem vás pri zapojení do zrkadla a povolenia sledovanie radarov v nastavení bude upozorňovať na radary. Výrobca uvádza, že databáza obsahujeradary v 37 krajinách Európy.

späť na začiatok ↑

Ako kamera fungovala v praxi

Ako som už napísala vyššie, táto kamera pre mňa bola rozhodne tou najlepšou, ktorú som mala možnosť testovať. Chválil ju dokonca aj môj manžel. Na čom sme sa zhodli?

  • Páčila sa nám jednoduchá inštalácia,
  • kamera pri riadení vôbec nezavadzala,
  • vďaka hlasovému ovládaniu sme sa mohli plne sústrediť na riadenie,
  • USB vstup na nabíjačke kamery je praktický napríklad pre nabíjanie telefónu,
  • trošku otravné je vedenie drôtov, ktoré občas zavadzali,
  • systém LDWS je veľmi citlivý a na vybočenie z pruhu upozorňoval aj vo chvíľach, keď sme z pruhu nevyšli,
  • GPS modem nás upozornil len na jeden radar.

Kamera má svoje plusy, o ktorých som už písala, ale tiež som objavila nedostatky. Musím však konštatovať, že tieto nedostatky neovplyvňovali hlavnú funkciu kamery, teda zaznamenávanie cesty. Ostatne nedostatky sa objavili skôr v doplnkových funkciách, ktoré kamera ponúka. O čo išlo?

GPS modem

GPS modem ma upozornil len na jeden radar, pričom viem, že po ceste je ich hneď niekoľko. Bohužiaľ neviem, čím to mohlo byť. Možno je potreba modem upgradovať? Každopádne na radar ma upozornil vždy, keď som okolo neho prechádzala. Bolo mi oznámené, že sa blíži radar a aká je maximálna povolená rýchlosť.

Parkovací asistent

Výrobca na stránkach píše, že zadnú kameru môžete využiť ako parkovacieho asistenta, ktorý vám nakreslí parkovacie pruhy, aby ste sa nemuseli báť parkovať ani na užších parkovacích miestach. Toto som skúšala a musím povedať, že sa mi žiadne parkovacie lajny na zrkadle neobjavili. Avšak je fajn si pri pozdĺžnom parkovaní na zrkadlo prepnúť zadnú kameru. Parkovanie je vďaka tomu komfortnejšie.

LDWS

Systém LDWS je veľmi citlivý a často ma upozorňoval na vybočenie z pruhu aj v situácii, keď som z pruhu nevybočila. Upozornenie má formu hlasitého signálu, takže si myslím, že by vás spoľahlivo prebral z mikrospánku. Na druhú stranu, ak sa ozve „len tak“, môžete sa pri riadení dosť zľaknúť, čo nie je príjemné.

Čo sa týka kvality záznamu, tá je na vysokej úrovni ako u videa, tak u fotografií. Rozlíšenie prednej aj zadnej kamery je Full HD (1920 x 1080), rozlíšenie fotografií 2 Mpx. Nižšie si môžete prezrieť fotografie zhotovené predné aj zadné kamerou.

Zistiť cenu

Ďalšie hodnotené auto kamery.

8.7 Total Score
LAMAX S9 Dual

Auto kamera LAmax S9 Dual je síce trochu drahšia, ale investícia do nej sa oplatí. Jej inštalácia je jednoduchá, nezavadzia vodičovi vo výhľade, je nenápadná a snímky vyhotovuje vo vysokej kvalite. Navyše je možné ju ovládať hlasovo, čo je pri riadení veľmi komfortné. Škoda je len to, že hlasové pokyny sú iba v angličtine. Nedostatok vidím v nespoľahlivé detekcii radarov a prehnané citlivosti systému LDWS.

Video
8.5
Funkcie
9
KLADY
  • hlasové ovládanie
  • kvalitný záznam
  • inštalácia
  • vzhľad
  • orientácia v menu
  • zadná kamera
ZÁPORY
  • vyššia nákupná cena
  • nefunkčná detekcia radarov
  • citlivosť systému LDWS
Pridaj svoju recenziu

Budeme radi počuť vaše myšlienky

      Dajte nám odpoveď

      Skóre