Recenzia LG 43LH570V

Frekvencia obrazovky100 Hz
HDMI2x
SCARTne
USB1x
Hmotnosť10,3 (14,8) kg
Typ obrazovkyLED

Jednoduchý, skoro až sparťanský dizajn, ktorý ale na druhú stranu zapadne do každej miestnosti. Rámček obrazovky (šírka cca 1,8 cm), rovnako ako dve nožičky po stranách, sú z čierneho plastu. Vyzerá dobre, ale nesmiete na neho chytať. Odtlačky rúk sú na ňom ľahko vidieť a svieti už zďaleka. Televízia je na nôžkach stabilná a samozrejme je možnosť zavesiť ju na stenu za pomoci VESA držiaku. V najhrubšom bode je trošku širší ako sme zvyknutí, je to skoro 8 cm. Celá spodná časť je taká „vydutiá“ dozadu.

Ako operačný systém je použitý WebOS 3.0, ovláda sa ľahko a je rýchly. V ponuke nájdete širokú škálu streamovacího aplikácií ako je Netflix alebo Hulu. Pripojenie k internetu je možné cez LAN kábel alebo Wi-Fi. K dispozícii sú dva HDMI sloty. Jeden je spoločne s USB slotom na boku a druhý je na zadnej strane televízora, nad ostatnými vstupmi. Príjemne poteší aj spotreba elektrickej energie, ktorá sa pohybuje medzi 35-50 W.

Asi hneď spočiatku môžeme prezradiť, že žiadne veľké prekvapenie sa nekoná. A máme tu niekoľko vlastností, ktoré sťahujú celkový dojem z obrazu dole. Ale k nim sa dostaneme. Kontrastný pomer je zhruba 1 500: 1. To je skôr podpriemerná hodnota na televízie všeobecne. Je to kvôli tomu, že je použitý panel typu IPS, ktorý vyniká v iných oblastiach ako je kontrast. Ak by sme brali do úvahy len IPS panely, je to výsledok skôr nadpriemerný. Ďalším slabším miestom je vykreslenie obrazovky jednou farbou. Tu sú viditeľné niektoré miesta svetlejšie a iné tmavšie. Čo má treba u futbalového prenosu za následok, že rozdielna farba trávnika upútava vašu pozornosť miesto vlastného zápasu. V temných scénach zase môžete pozorovať, že kraje obrazovky sú výrazne tmavšie než jej zvyšok. Všeobecne je to najviac viditeľné na krajoch obrazovky a prostriedok, ktorý sledujete najčastejšie, je relatívne jednotný. Pri sledovaní klasického televízneho vysielania si najskôr ničoho nevšimnete.

Ako už je u IPS panelov v LG zvykom, má výborné pozorovacie uhly. Ak sa pozeráte na televíziu pod uhlom dvadsiatich stupňov, sotva si všimnete nejakých odchýlok a deformácií vo farbách. S rastúcim uhlom už farebná distorzie začína byť viditeľná, ale televízia je rozhodne jedna z tých koukatelných aj zo strany. Hoci dokáže slušne zobraziť aj video v nižšom rozlíšení, tak pre pravé pozeranie potrebujete HD zdroj. Našťastie je vysielanie v tomto formáte už štandardom a tak si môžete precízne detaily vychutnať u väčšiny sledovaného obsahu. Ďalším plusom je, že sa celkom dobre vysporiada s odrazmi svetla v miestnosti. Pochopiteľne ak slnko svieti priamo na televíziu, tak toho veľa neuvidíte. Ale keď vám do miestnosti dopadá len slabší lúč svetla, na obrazovke sa to skoro neprejaví.

Vďaka nízkej odozve zvláda dobre akčné scény a keď si prehrávať napríklad dvd film, všetko je pekne plynulé a bez kúsance alebo rozmazania obrazovky. Odozva sa pohybuje okolo 10 ms, to je na low Costov televíziu veľmi pekná hodnota. Vďaka tomu je celkom vhodný aj ako zobrazovacie zariadenie pre PC alebo konzolu na hranie hier. Tu sa ale stretnete s jednou drobnou nevýhodou. Keď necháte na televíziu dlho rovnaký obraz, napríklad plochu počítača alebo menu hry. Tak je akoby „vypálený“ do obrazovky a chvíľu trvá než vyprchá.

Ako nastaviť obraz

Pár základných nastavení, ktoré pomôže zlepšiť predvolenú kvalitu obrazu.

• Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Režim obrazu -> Odborník (tmavá miestnosť)
  • Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Podsvietenie -> 40
  • Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Kontrast -> 100
  • Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Rozšírené ovládanie / Pokročilé ovládanie -> Dynamický kontrast -> vypnuté
  • Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Rozšírené ovládanie / Pokročilé ovládanie -> Super rozlíšenie -> vypnuté
  • Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Rozšírené ovládanie / Pokročilé ovládanie -> Vylepšenie okrajov -> vypnuté
  • Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Rozšírené ovládanie / Pokročilé ovládanie -> Farebný filter -> vypnuté
  • Nastavenia -> Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Rozšírené ovládanie / Pokročilé ovládanie -> Spektrum farieb -> normálny

Zrejme nikto nemohol čakať že LG bude ohromovať úžasným zvukom. Skutočne to tak nie je, reprodukovaný zvuk je pomerne nevýrazný a nedosahuje ani príliš vysoké hlasitosti. V prípade, že máte v pláne si púšťať často filmy, pomôžete si aj relatívne lacnými externými reproduktormi.

Manuál

Užívateľská príručka je dostupná online.

Hodnotenie

Ide o lacnú televíziu a preto bolo pri výrobe prijatých veľa kompromisov. V jej segmente ju nejde považovať za jasnú voľbu, ale zatracovať ju nemôžeme. Je dôležité si rozmyslieť či vám jej slabšie miesta zásadnejšie vadí. Ak áno, skúste sa rozhliadnuť inde. Ak nie a máte obmedzený rozpočet, tak ju skúste. Ľutovať nebudete. Za nás je to 7,5 bodov z 10.

Najlepšia ponuka LG 43LH570V (108 cm)