Recenzia LG 55SK8100P

Televízory od LG pre mňa spadajú do dvoch skupín. Tou prvou sú špičkové OLED, ktoré patria k tomu najlepšiemu, čo môžete mať. Pridajte k tomu parádny diaľkový ovládač, kvalitné spracovanie, odladený a pravidelne vylepšovaný systém. V segmente lacnejších a stredne drahých televízorov je za mňa veľká škoda, že LG vsadilo všetko na IPS panely, ktoré dáva do všetkých modelových radov. IPS panely majú na trhu svoje miesto a nájdete ich v ponuke všetkých výrobcov. Majú svoje silné i slabé stránky, ktoré ich predurčujú pre istý typ divákov, či špecifické sledovacie prostredia. Ak v také prostredie, či divácke návyky nemáte, tak sa musíte poobzerať u konkurencie. A to je za mňa veľká škoda a príležitosť pre LG s tým do budúcnosti niečo urobiť. Prestanem chodiť okolo horúcej kaše a ideme na to.

PodsvietenieEdge
Priemerná doba odozvy14 ms
Local dimmingÁno
Typ paneluIPS
Podpora HDR10Áno
Podpora Dolby VisionÁno
Podpora HLGÁno
Uvedenie na trh2018
Pokrytie spektra DCI-P387 %
Pokrytie spektra Rec.202065 %
Výška72,1 cm
Šírka123,7 cm
Hĺbka6,3 cm
Výška (vrátane podstavca)79,4 cm
Šírka (vrátane podstavca)123,7 cm
Hĺbka (vrátane podstavca)24,5 cm
Váha16,1
Odhadovaná spotreba za rok122 kWh
Wi-Fi5 Ghz
Sieťový vstupÁno
BluetoothÁno

Design

Čaká nás klasický, nie prehnutý IPS panel. Vzhľadovo zodpovedá svojej cenovej hladine. Tenký rámik, ktorý má šírku tesne nad jeden centimeter je z kovu a pôsobí skutočne prémiovým dojmom. Obrazovka je celkovo celkom tenká, ale v spodnej časti sa predsa len trochu „vyduje“ a maximálna hrúbka je skoro 7 cm. Nejde o najtenší televízor na trhu, ale jeho hrúbka rozhodne nie je nijako neprimeraná. Uchytený na stene bude vyzerať dobre, len niektoré konektory sú horšie prístupné, pretože sú vyvedené priamo dozadu a preto celkom blízko pri stene. Pre pripevnenie k stene sa používa držiak typu Vesa 300×300.

Zadná časť prístroja vyzerá jednoducho a účelne. Sivo kovová farba s takmer nepostrehnuteľnú textúrou. Časť konektorov ústia priamo dozadu, druhá časť je akoby „do boku“ a sú výrazne lepšie prístupné, keď máte prístroj pripevnený k stene. Je tu aj ľahký náznak cable managmentu. Za nožičkou stojanu je pripravené „uško“, cez ktoré môžete cca 3-5 káblov viesť a nebudú vďaka tomu pôsobiť rušivo. Samozrejme tu záleží na ich hrúbke, preto udávam radšej rozpätia. Stojan je zahnutý, kovový a poskytuje veľmi dobrú podporu pre obrazovku. Aj keď do nej jemne strčíte, tak sa nekýve. S umiestnením soundbaru pred televízor by nemal byť problém, len v prípade, že máte málo hlbokou dosku stola či skrinky, na ktorej je televízor položený, tak odporúčam premerať a vziať do úvahy rozmery soundbaru aj televízora.

Celkovo je kvalita spracovania slušná, ale nijako výnimočná. Nájdeme tu veľa kovových prvkov, všetko pevne lícuje, ale kov nie je nijako tvrdý a pretlačiť ho by nedalo veľa práce. Za ma teda taký nepatrne lepší štandard pre túto cenovú úroveň. Rozhodne vyzerá pekne a doma vám hanbu neurobí.

Ako každý rok, tak aj tento rok dostal operačný systém webOS drobné vylepšenia. Pripravená a predinštalovaná je väčšina bežných aplikácií, ktorá vám umožní napríklad prezerať fotky alebo púšťať hudbu. K dispozícii je hromada ďalších aplikácií, ktoré si možno do televízora stiahnuť. Ponuka mi príde dostatočná. Pre spojenie s okolitým svetom máte k dispozícii konektor pre sieťový kábel a alebo Wi-Fi. Tá podporuje ako 2,4, tak aj 5 Ghz siete. Z ďalšej konektivity zmienim 3x USB 2.0, 4x HDMI, 3.5 mm jack alebo optický audio výstup.

Systém mi príde intuitívný a jednoduchý na ovládanie. S jeho plynulosťou je to občas nahnuté. Je nutné si uvedomiť, že rovnaký systém LG používa v celej šírke svojej modelovej rady. A ako asi tušíte, tak do strednej triedy nedáva rovnaký hardvér ako do vlajkovej lode. Keby som tvrdil, že sa užívateľské prostredie pravidelne zasekáva, tak by som jej krivdil. Ale s občasnými záseky musíte počítať. Predsa len štyroch jadrový procesor 1,2 Ghz a 2 GB RAM nie je žiadna obrovská výpočtovej sila.

Ovládač je typu magic remote. Pre predstavu prikladám link na video priamo od LG, je síce starší, ale pre principiálne zoznámi s ovládačom je dostatočné. Podporované je aj hlasové ovládanie, ale Čeština medzi podporovanými jazykmi nie je. Budete sa musieť uspokojiť s angličtinou. Ovládacie aplikáciu ide stiahnuť aj do vášho telefónu. O funkčne ani komfortne plnohodnotnú náhradu sa však nejedná. Pre prípad absolútnej núdze nájdete pod rámčekom obrazovky fyzické tlačidlo, ktoré dokáže prístroj vypnúť či zapnúť a prepínať programy.

Ako bolo uvedené v predchádzajúcej kapitole, tak LG aj tento rok zostáva u panelov typu IPS. Ten prináša nevýraznú čiernu farbu, ktorá za večerného sledovania v stmavené miestnosti prechádza až do šeda. Pri dennom alebo umelom večernom svetle to nie je toľko výrazné, nenáročný divák si ani nemusí všimnúť. Prístroj je vybavený aj funkciou Local Dimming – miestne stmievanie. Jednotlivých stmievacích zón je bohužiaľ len pár. Vďaka tomu je výsledný dopad tejto funkcionality nevýrazný a nevedie k zásadnému zlepšeniu kvality obrazu. Keď má obrazovka zobraziť po celej svojej ploche jednotnú čiernu farbu, tak zreteľne vidíte miesta, ktoré sú svetlejšie a prechádza do šedej. Často sa to týka hlavne rohov obrazovky, ale v prípade SK8100 sa tieto neduhy zobrazí pomerne rovnomerne po celej ploche. Milovníci temných filmov, ktorí si potrpia na dokonalú kvalitu obrazu budú sklamaní.

Pozorovacie uhly sú naopak silnou stránkou IPS panelov. Je tomu tak aj v tomto prípade a pri sledovaní pod uhlom dochádza k farebnej deformácii výrazne neskôr ako je tomu u VA panelov. Na druhú stranu, v porovnaní s ostatnými IPS panelmi je niekde v priemere. Každopádne do veľkých miestností, kedy sledujete tv z rôznych pozícií ponúkne vo väčšine prípadov vydarený obraz. Zlom nastáva okolo 30-35 °. Vďaka solídne hodnote maximálneho jasu a svojej povrchovej úprave dobre zvláda slnečné lúče. Parametrové očakávania sú potvrdené, tahle telka je výrazne vhodnejšie pre denné sledovanie a do svetlejších priestorov.

Výborné sú dynamické scény. Samozrejmosťou je obnovovacia frekvencia 100 Hz, k tomu pridajte famóznú dobu odozvy okolo 14 ms. Či už sledujete akékoľvek športové stretnutia, alebo hráte akčné hry na pripojenej konzole, SK8000 vás na holičkách nenechá a obraz prenáša blesku rýchlo. Dovolím si zopakovať poznámku z úvodnej sekcie, veľkosť 49 palcov má obnovovaciu frekvenciu 50 Hz a pohybové scény preto zvláda o niečo horšie. Od 55 palcov hore, máme k dispozícii 100 Hz.

Prístroj nepodporuje rozšírené farebné spektrum. Pokrytie DCI P3 spektra je okolo 87%, Rec 2020 je potom 65%. Pre bežné televízne vysielanie a filmy je to dostatočná hodnota, ale ak máte plány a očakávania na HDR obsah, tak vás musím sklamať. Nedokáže zobraziť tak široké rozpätie farieb ako iné modely a prínos HDR je preto minimálný. Pri dlhšom zobrazení (desiatky minút) statického obrazu (plocha počítača, zapauzovaní menu hry) môže dôjsť k dočasnému „vypálenie“ pôvodného obrazu, ktoré ale do pár minút zase zmizne. LCD je z princípu iná technológia ako OLED a žiadneho dlhodobého poškodenia sa báť nemusíte. Tv teda možno využívať aj ako občasný pc monitor.

Ako vždy fanúšikom kvalitného zvuku odporučím investíciu do externých reproduktorov či soundbar. Aj lacné voľby za pár tisíc prinesú lepší zvuk ako dnešné televízory. Integrované reproduktory majú štandardný výkon 2x 10 W. Žiadny úžasný prejav od nich nečakajte a to ani čisto z pohľadu integrovaných reproduktorov. Hovorené slovo reprodukujú čisto a jasne, ale nedosahujú vysoké hlasitosti a chýba im mohutnejšie basy.

VideoObrázkyHudbaTitulky
*.wmv*.jpe*.wav*.srt
*.m4v*.bmp*.flac*.ssa
*.mov*.txt
*.3GP*.psb
*.3g2*.dsc
*.mkv
*.ts
*.trp
*.tp
*.mts
*.mpg
*.mpeg
*.dat

Odporúčané nastavenia

• Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Podsvietenie -> 85 (svetlejšie miestnosť s veľkými oknami, ak máte tmavší, tak choďte s hodnotou dole, tak 40-50 by mohla byť správna hodnota)
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Ostrosť -> 0
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Farba -> 48
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Odtieň -> 0
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Pokročilé ovládacie prvky -> Dynamický kontrast -> vypnuté (keď máte kvalitný zdroj signálu, naopak pri horšom je lepšie nechať zaplé)
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Pokročilé ovládacie prvky -> Super rozlíšenie -> vypnuté (keď máte kvalitný zdroj signálu, naopak pri horšom je lepšie nechať zaplé)
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Redukcia šumu -> vypnuté (keď máte kvalitný zdroj signálu, naopak pri horšom je lepšie nechať zaplé)
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Redukcia šumu MPEG -> vypnuté (keď máte kvalitný zdroj signálu, naopak pri horšom je lepšie nechať zaplé)
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> Reálne kino -> zapnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu -> Možnosti obrazu -> LED lokálne tlmenie -> stredný
6.5 Total Score
LG 55SK8100P

Žiadne prekvapenie oproti vlaňajšku sa nekoná. Solidný IPS panel, doplnený kvalitným spracovaním a prepracovaným (aj keď občas trochu pomalším) operačným systémom. Na to, že bude, trhať rekordy v predaji by som si nestavil. Pre masový trh je trochu drahšie a pri menšom pridaním už môžete mať Sony Bravia KD-55XF9005 , ktorá je kvalitou obrazu predsa len o kus ďalej. Svoju cieľovú skupinu si ale iste nájde, pri zvažovaní jej kúpy bude iste veľkú rolu hrať aj cena. Ak v priebehu roka spadne o pár sto Euro, tak bude výrazne zaujímavejšia.

Pridaj svoju recenziu  |  Read reviews and comments