Recenzia LG 55SM8600

Väčšina z nás pri výbere nového televízora zasnene sleduje špičkové QLEDy či OLED a s radosťou prečíta ich špecifikácie a recenzie. Lenže keď sa dostaneme k cene, tak nemalé percento ľudí musí zo svojich požiadaviek a predstáv ustúpiť a pozrieť sa do nižšej triedy ponuky. Jednou z možností, u ktorej sa môžete pri zvažovaní nového televízora vyššej strednej triedy zastaviť je práve LG 55SM8600. Ak márne hľadáte v pamäti predchodcu pod názvom LG 55SK8600, tak sa vám nedivím. Tento model totiž nadväzuje na minuloročný LG 55SK8000. Zmena v číslovaní je najskôr schválne, aby ukazovala na vyššiu radu a podporila predajnosť. Na prvý pohľad sú si pri porovnaní parametrov a vybavenia obaja televízory veľmi blízko. Ich porovnanie si rozoberieme na koncu článku.

PodsvietenieEdge
Priemerná doba odozvy12 ms
Local dimmingáno
Typ paneluIPS
Farebná hĺbka8 bitov + FRC
Pokrytie spektra DCI-P390 %
Pokrytie spektra Rec.202071 %
Výška71,6 cm
Šírka123,2 cm
Hĺbka6,4 cm
Výška (vrátane podstavca)78,6 cm
Šírka (vrátane podstavca)123,2 cm
Hĺbka (vrátane podstavca)26,3 cm
Váha18,7 kg
Odhadovaná spotreba za rok95 kWh
USB (počet)2
Input lag v hernom móde13 ms

Z pohľadu dizajnu zaujme na prvý pohľad zaoblený tvar stojana. Je veľký tak akurát, že nepôsobí príliš mohutne. Hoci vyzerá ako kovový, tak je z plastu. Ponúka však pomerne pevnú oporu a zároveň nezaberá ani veľa miesta pred displejom, takže prípadné umiestnenie soundbara (celková hĺbka prístroja aj so stojanom je 26 cm) pred obrazovku pripadá do úvahy. Keď na neho skúsite zatlačiť, tak sa celá obrazovka trochu rozvibruje. To samozrejme nie je typické správanie k televízii, ale ak máte doma malé deti a tie majú prístup a tendencie si s televíziou „hrať“, tak by som zvážil jej zafixovanie k stene za pomoci pár skrutiek a potrebné silného rybárskeho vlasca.

Hrúbka displeja nie je tak sexy ako u ultra tenkých OLED, ale niečo nad 6 cm v najširšom bode stále nemôže uraziť. Luxusne vyzerá rámik okolo displeja, ktorý má len nepatrne nad jeden centimeter. Spoločne s jeho (naozaj) kovovým vzhľadom to dodáva punc luxusu.

Kabeláž je možné pretiahnu masívnú zadnou nohou stojana a vďaka tomu nemusí byť vôbec vidieť. Nutné počítať s tým, že priestor vo vnútri nohy stojana nie je neobmedzený, ale takých 4-5 káblov (podľa typu a veľkosti) by sa malo vojsť. Táto možnosť cable managmentu je podařenější ako minulý rok, kedy ste mali k dispozícii jednoduchú sponu, pomocou ktorej sa kábel pripevnil k zadnej časti stojana.

Celkový pocit z tela prístroja aj z jeho spracovania je dobrý. Vyzerá dobre a hanbu v domácnosti robiť nebude. Ba naopak. Za mňa je to jedna z najkrajších obrazoviek poslednej doby. Ale len vyzerať dobre nestačí. Veľa záleží na tom, ako kvalitný obraz dovedie zobraziť. A na to sa pozrieme v ďalšej kapitole.

Základ je postavený na IPS paneli s Edge LED podsvietením a funkciou lokálneho tlmenia. Nejedná sa o špičkový model z vrcholu ponuky a preto nemožno čakať ten najlepší hardvér. Z pohľadu obrazového procesora ide o druhú generáciu procesora A7. Hlavný rozdiel oproti predchádzajúcej generácii je v knižnici strojového učenia, ktorá obsahuje databázu scén a k nim odporúčaných úprav (zmena ostrosti, jasu atď ..). S nimi sa snažia porovnávať video obsah, ktorý sledujete a ak nájde nejakú podobnosť, tak ho prípadne upraviť. Priznám sa, že žiadnych dramatických zmien som si nevšimol a zaradil by som toto vylepšenie do kategórie tých drobných, kozmetických. Celkovo patrí tento obrazový procesor k tým veľmi podareným a pri upscalling (prevode z nižšieho rozlíšenia do väčšieho) odvádza kvalitnú prácu.

Začnime hneď kontrastným pomerom. Vzhľadom k tomu, že je to IPS, tak nejde očakávať žiadne extra vysoké hodnoty. Zhruba 1 300: 1, je na pomery IPS taký ľahko nadpriemerný výkon. Ak hľadáte televízor, u ktorého očakávate brilantné čiernu, tak nemôžete loviť vo vodách IPS, ale VA a ideálne OLED panelov. Rovnomernosť podanie čiernej nie je práve ideálne. Rohy sú trochu tmavšie ako zvyšok obrazovky. Na pomery IPS televízorov sa zase jedná o taký priemer.

Model SM8600 je posledný v tohtoročnej ponuke LG, ktorý má technológiu podsvietenia Edge LED. Všetky nad ním, už majú priame podsvietenie. Čo to znamená? Pri zapnutej funkcii lokálneho tlmenia a zobrazenie svetlého objektu tmavom pozadí jednoducho vidíte jednotlivé „pruhy“ podsvietenie. Trochu pomôže znížiť hodnotu lokálneho tlmenia v nastavení, prípadne ho úplne vypnúť. To je bohužiaľ nevýhoda všetkých Edge LED televízorov.

Pri sledovaní „nie tmavých scén“ najmä vo dne, potom naopak odvádza IPS panel veľmi dobrú prácu. Jeho hlavnou výhodou sú vydarené pozorovacie uhly. K posunu farieb dochádza až za uhlom 30 stupňov, čo dáva pomerne veľkú slobodu v tom, odkiaľ sa chcete na obrazovku pozerať. Trochu sklamal v hodnotách maximálneho jasu. Výsledok okolo 450 nitov je lepšie ako priemerné VA panely, ale u IPS tejto cenovej kategórie by mohla byť jeho hodnota o kúsok vyššie. Čo je na jednotku s hviezdičkou, tak zvládanie slnečných odrazov. Aj so silným slnečným svetlom sa snaží bojovať a obraz je stále celkom koukatelný. Ale aj tu platí, že aj drobné zatemnenie mísnosti pomôže.

Tým sa dostávame k HDR. Podporované je ako základný HDR10, HLG a aj Dolby Vision. HDR10 +, u ktorého je jedným zo spoluautorov rival LG Samsung, podporované nie je (otázkou či niekedy bude). Zaujímavosťou je, že Dolby Digital je podporované od tohodle modelu vyššie (v tohtoročnej SM sérii). Dôvod je jasný, licenčné poplatky za neho by zvyšovali cenu prístroja a navyše u nižších modelov je prínos HDR veľmi sporný. Ono ani tu nemôžete čakať žiadne zázraky. Slabší kontrastný pomer IPS panelu a ľahko nadpriemerný jas vám žiadna veľká kúzla nedovolí. Zlepšenie v obrazu tam je, ale ak chcete kupovať novú televíziu primárne kvôli HDR, tak toto nebude ten správny výber pre vás.

Nanocell je vlastne alternatíva Quantum Dot technológie od Samsungu. Nejedná sa o žiadnu novinku, už vlani ju mala LG vo svojej ponuke, len pod názvom Super UHD. No a v LG sa zrejme rozhodli, že Nanocell znie lepšie a teraz presadzujú tento brand. Zmyslom tejto technológie je poskytnúť lepšie podanie farieb. To sa jej darí. Pokrytie u DCI-P3 spektra je na úrovni 90% a u Rec. 2020 je to 71%. Keď vezmem do úvahy, že sa jedná o jeden z nižších modelov Nanocell radu od LG, tak sa vážne teším na výsledky od jeho drahších súrodencov.

Zvládanie pohybových scén je ďalší silnou stránkou. Frekvencia panelu má 100 Hz a to aj v 49 palcov veľkej variante. Doba odozvy je ľahko nadštandardných 12 ms. Input lag je len ľahko vyššia v priemere okolo 13 ms. Bohužiaľ nepodporuje žiadnu formu variabilný obnovovacej frekvencie. Prístroj síce podporuje HDMI 2.1 (ale len vo veľmi obmedzenom móde – 100 Hz vo 4K a Auto Low Latency Mod). Na druhú stranu je variabilná obnovovacia frekvencia dôležitá len pre náruživých hráčov, pre bežného televízneho diváka to nie je nutná technológie. Rozhodne sa jedná o vhodný prístroj pre akčné filmy alebo sledovanie športových stretnutí. Z pohľadu spracovanie pohybu mu nie je čo vytknúť a s ohľadom na svoju cenu prináša asi maximum čo môžeme očakávať.

LG u svojich modelov pre tento rok ponúka novú verziu svojho operačného systému WebOS. Tentokrát sa jedná o verziu 4.5. Našťastie si prevzala svoje silné stránky z posledných rokov, to znamená rýchlosť, prehľadnosť a intuitívnosť a pokračuje v nich aj naďalej. Do tohto balenia LG skúsilo pridať pár nových drobných zlepšení, takže celkový dojem je stále výborný. Z noviniek stojí za zmienku nový riadok s doporučeným obsahom pre vás, na základe vašich sledovacích zvykov. Nič čo by sme nepoznali od iných výrobcov alebo napríklad z webu Youtube.com. Ponuka aplikácií je dostatočne bohatá, v tomto ohľade sa nie je čoho báť.

Diaľkový ovládač je typu Magic Remote, tentokrát vo verzii pre rok 2019. Môžete ho využívať ako obyčajný diaľkový ovládač a alebo ako tzv. Ukazovadlo. To funguje podobne ako napríklad počítačová myš. Ak s tým doteraz nemáte skúsenosť, tak začiatky trochu zaškrípe, ale potom čo si naň zvyknete tak, už nebudete chcieť inak. Rýchly pohyb v menu, alebo výrazne ľahšie zadávanie textu. To sú hlavné benefity tohto druhu ovládania. S prístrojom komunikuje skrze Bluetooth a preto nie je potrebné „mieriť“ priamo na televíziu. Na ovládači je aj mikrofón, ktorý môžete použiť pre ovládanie hlasom. To bohužiaľ zatiaľ nie je (objavujú sa zvesti, že sa to má zmeniť) v našom jazyku a preto si musíte pripraviť angličtinu, alebo iný významnejšie jazyk. Vzhľadovo mám radšej minimalistické ovládače od Samsungu, ale čo sa použiteľnosti týka, tak Magic Remote od LG staviam ešte o malý kúsok nad ne.

Okrem diaľkového ovládania možno stiahnuť aplikáciu do mobilného telefónu. Tá ponúkne základné možnosti ovládania, ale plne ovládač nahradiť nedokáže. Napríklad nemôžete zadať vyhľadávaný výraz do Netflix alebo Youtube. V prípade núdze najvyššia je fyzické tlačidlo umiestnené hneď pod displejom, v strede obrazovky. Ponúkne základnú funkcionalitu v podobe vypnutie, zapnutie a zmeny hlasitosti alebo kanálu. Mimochodom, LG SM8600 by mala dostať softvérový update, ktorý umožní podporu Apple Airplay 2. To znamená, že svojho Apple zariadenie môžete ľahko preniesť obsah obrazovky na obrazovku televízora a ľahko vďaka tomu ukázať videá natočené telefónom na veľkom displeji tv.

Konektivita je prístupná zo zadnej strany prístroja. Časť portov je vyvedená „do strany“ pre ľahkú prístupnosť. Konkrétne sa jedná o 2 HDMI porty a jeden USB. K tomu môžete pridať ďalšie 2 HDMI aj USB porty s vyústením smerom k stene a ďalej obvyklú sadu v podaní sieťového portu, digitálneho optického audio výstupu a konektora pre pripojenie antény. HDMI je typu 2.1, ale prináša len malú časť funkcií, ktoré tento štandard môže mať. Rovnako u USB portov by sme márne hľadali aspoň jeden vo verzii 3.0, všetky sú 2.0. Predsa len sa pohybujeme v cenovej hladine, kde sa musí šetriť.

Televízor je vybavený sadou tunerov v podobe DVB-S / S2 / T / C. Z USB disku (či DLNA servera) prehrá úplnou väčšinou súborov, ktoré do interného prehrávača skúsite napchať. To znamená, že na rozdiel od Samsungu nemá problém so starším kodekom Xvid, ani DTS zvukom. Pre niekoho možno ďalší malý dôvod, prečo LG zvažovať.

Ponúkne 2.0 systém, ktorý má k dispozícii výkon 20 W. Nič svetoborné, ale pre dialógy či nenáročných divákov je to dostatočné. Poznám aj hlasnejší televízory s ľahko vyššími basy. V špecifikácii sa môžete dočítať, že prístroj používa pokročilé algoritmy na emuláciu priestorového 5.1 zvuku. To je síce pravda, ale softvér bez hardvéru kúzla nevie. Z dvoch interných reproduktorov jednoducho nie je možné nejakým zázrakom vyludzovať priestorový zvuk. Takže ako obvykle, kúpi soundbar či iného externého audio riešení dostanete zvuk na inú úroveň.

Porovnanie LG 55SM8600 s LG 55SK8000

Aj keď sa to z nadpisu nemusí zdať, tak sa jedná o predchodcu (SK séria) a jeho nasledovníka (SM séria). Číslovanie je podľa mňa úmyselne posunuté, aby viac zvádzalo ku kúpe nového modelu. Pri vzájomnom porovnaní vychádzam z aktuálnych cien, ktoré sú (kvôli nedávnemu vstupu na trh SM8600) dosť rozdielne. Hneď prezradím, že za súčasné ceny SM8600 (ľahko nad 1 279 €) nevidím najmenší dôvod ju kupovať. De facto rovnaká SK8000 ide zaobstarať za 700 €. Nutné priznať, že sa zvoľna dopredáva a za pár mesiacov už ju asi nebude možné zohnať. Pokiaľ je pre vás skutočne vhodnejšie IPS panel, tak by som radšej bral LG 55SK8500. To je tiež minuloročný model, ale je o kus lepšie ako SK8000 aj SM8600. Ponúkne lepší čiernu, vyšší jas aj podarenejšia funkciu lokálneho tlmenia. To za aktulnej približne 800 €. a sa stále ešte dostatočnú ponúknu v mnohých eshopoch. Ale aj ona sa časom dopredať a zmizne z trhu. Znamená to, že LG SM8600 nie je dobrou voľbou? To netvrdím. Jej cena bude postupne padať a už na jeseň verím, že bude pod 900 €, v rámci rôznych vianočných akcií možno aj o dosť nižšie. To je podľa mňa cenová úroveň, ktorá jej pristane a ponúkne v nej férový výkon a obraz. Čo sa týka rozdielov oproti minuloročnému modelu, tak nie sú nijako dramatické. Hlavne sa jedná o mierne vyššie pokrytie farebného spektra a nižšiu input lag.

Recenzia LG 55SM8500

Hovoríte si, že tento nadpis musí byť chyba? Nie, je myslený vážne. Ako je uvedené v prehľade tohtoročnej LG ponuky, tak tieto dva televízory (SM8500 a SM8600) sa líšia úplne minimálne. A to ľahko výkonnejším zvuk u SM8600 (U najväčší 75 palcov veľké varianty). Zvyšok sú drobné zmeny v dizajne. Z pohľadu hardvérovom či softvérového vybavenia medzi nimi žiadny rozdiel nie je. Kvalita obrazu je úplne totožná. Rovnako tak všetky ostatné informácie z tejto recenzie platí aj pre SM8500 (s malým rozdielom u zvuku). A ako je to s cenou? Aktuálne je SM8600 o cca 100 € drahšie. Ak budete hľadať televíziu a toto je váš favorit, skontrolujte rozdiel v cene medzi oboma typmi. Automaticky by som bral tú lacnejšie.

VideoAudio
.asf.mp3
.wmv.wav
.avi.ogg
.mp3.wma
.mp4.flac
.mov
.3gp
.3g2
.mkv
.ts
.trp
.tp
.mts
.mpg
.mpeg
.dat
.vob

Nastavenie obrazu

Každý televízor (aj z rovnakej modelovej rady) je iný a preto to berte ako inšpiráciu pri vlastnom ladenie, nie ako pevne dannej hodnoty, ktoré platia pre každú LG C9.

• Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Jas> 50
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Kontrast> 90
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Ostrosť> 0
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Farba> 50
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Obrazový režim> Kino
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Obraz AI> zapnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Úspora energie> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Dynamický kontrast> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Mapovanie dynamických tónov> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Super rozlíšenie> nízke
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Farebný rozsah> Auto
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Maximálny jas> vypnuté
  • Obraz -> Ďalšie nastavenia> Režim ochrany zraku> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Redukcia šumu> nízka
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Redukcia šumu MPEG> nízka
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Úroveň čierne> Auto
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Reálne kino> zapnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> TruMotion> Plynulé

LG televízie pre rok 2019

LG má naozaj širokú ponuku, ktorá sa rozdeľuje do troch (štyroch) hlavných smerov. Rad SM, čo je taká stredná trieda a bude pravdepodobne najviac predávaná. Rad UM, čo je to základné a najlacnejší čo medzi 4K tv LG má a k tomu navyše LM rad, jediný zástupca fullHD televízorov v tohtoročnej ponuke. Vrchol potom predstavujú OLED modely.

Rad SM (4K LCD s Nano Cell)

SM séria je vyššia LCD rad od LG. Spoločným menovateľom je pre ňu IPS panel, ktorý zaručuje dobré pozorovacie uhly a slušný maximálny jas, ale na druhú stranu prináša aj horšie podanie čiernej farby. Možno ste si všimli označenie „Nano cell“, ktorými LG svoje produkty sprevádza. Nanocell technológia poskytuje širšie pokrytie farebného spektra. Jedná sa o jeden z prístupov k riešeniu zväčšeniu jeho pokrytie. Sony má podobnú technológiu nazvanú Triluminos a Samsung zase svoje Quantum Dots. Využitie Nano Cell je to, čím sa líši SM rad od radu UM.

U nižších modelov je bočné (EDGE) podsvietenie, u tých vyšších je už samozrejme priame (Direct). Príjemným faktom je všeobecne nižšia štartovacia cena, než tomu bolo predošlý rok. Stále ale platí, že doba krátko po uvedení na trh, nie je pre nákup novej tv najvhodnejšie a je lepšie počkať na jeseň, keď ceny začínajú klesať. LG má v ponuke aj 8K televízor. Jedná sa o rad SM9900, avšak jeho cena je naozaj vysoká. Hlavnou výhodou LG televíziou stále zostáva vlastný operačný systém WebOS, ktorý je rýchly a prehľadný. Ďalším výrazným plusom je podpora všetkých súčasných dôležitých HDR formátov (však Dolby Vision je výsadou až drahších modelov).

Novinky u LG televízií 2019

Nová generácia Alpha7 obrazového procesora. Ten je „slabšia“ odnoží Alpha9, ktorý sa používa u vrcholných modelov. Niektoré základné modely nemajú ani Alpha7. Oba prinášajú lepšiu softvérovú optimalizáciu obrazu.

WebOS vo verzii 4.5. Aj len drobná zmena verzia (vlani bola 4.0) ukazuje, že sa žiadne dramatické zmeny na úrovni operačného systému nestali. Týkajú sa prevažne usporiadanie menu, čin podoby ikon.

Po novom by mali byť podporovaní chytrí asistenti do domácnosti. Konkrétne Google Asistant a Alexa od Amazonu. Tí v našich krajoch príliš rozšírenie nie sú, ale to sa časom môže zmeniť. Oveľa zaujímavejšie je podpora Apple Airplay2, ktorá umožní majiteľov, zariadenie od Apple ľahko streamovať obsah na obrazovku televízora. A to bez nutnosti Apple TV.

U vyšších modelov (SM9000 a vyššie) nájdete HDMI porty vo verzii 2.1. Aké sú ich výhody a čo presne nám môžu priniesť, sme riešili v tomto článku. Pre väčšinu užívateľov sa v túto chvíľu o zásadnú benefit ešte nejde.

LG SM8200

Vstupenka do LG Nano cell tv sveta pre rok 2019. Základný model, 50 Hz frekvencia a Edge podsvietenie. Zaujímavé je, že aj do svojho najlacnejšieho modelu pridali funkciu local dimming (aj keď k jej prínosu by som bol pri tejto cenovke opatrný).

Farebná hĺbka je 8 bitov + FRC. Nemá spomínaný nový Alpha7 obrazový procesor. Reproduktory sú klasika, 2.0 a výkon 20 W. Dolby Vision nie je podporované, takže u HDR sa musíte uspokojiť len s HDR10 a HLG. Dostupná je v troch veľkostiach a to:

• 49SM8200
  • 55SM8200
  • 65SM8200

LG SM8500

Vyššia rada nám prináša navyše 100 Hz panel. Rovnaká zostáva technológia podsvietenia, teda Edge LED a k tomu opäť local dimming (miestne tlmenie). Aj farebná hĺbka je zase 8 bitov + FRC. Do výbavy už sa zmestil onen nový Alpha7 Gen2 obrazový procesor.

Novo tu máme podporu pre zvuk vo formáte Dolby Atmos (keď ho máte na čom prehrať) a Dolby Vision pre HDR.

Dostupné veľkosti sú:

• 49SM8500
  • 55SM8500
  • 65SM8500

LG SM8600

To rovnaké ako SM8500, líšia sa tvarom stojana. A väčšou uhlopriečkou – 75 palcov. U tej sa ľahko líšia aj typové označenie, to je z dôvodu odlišného riešení audia.

• 49SM8600
  • 55SM8600
  • 65SM8600
  • 75SM8610

LG SM9000

Pokračuje 100 Hz panel, ktorý má teraz Direct podsvietenie. Rovnako aj plne 10 bitový panel, podporu štandardu HDMI v štandarde 2.1. Zvuk je 2.2 pri výkone 40 W. Dolby Atmos je podporovaný, u HDR je podpora Dolby Vision, HDR10 aj HLG.

Lepšiu výbavu u tejto série dokazuje aj dvojitý DVB-T2 / C / S2 tuner. To znamená, že môžete skrze jeden tuner nahrávať a pritom sledovať iný program. U 49, 55 a 65 palcové varianty je označenie technológia pre podanie farieb Nano Cell Color, kým u tých vyšších už je Nano Cell Color Pro. Tá by mala zabezpečovať ešte o niečo lepšie podanie farieb.

Dostupné varianty:

• 49SM9000
  • 55SM9000
  • 65SM9000
  • 75SM9000
  • 86SM9000

LG SM9800

Vrcholný model tohtoročnej 4K LCD série. Dostupný iba v dvoch variantách 55 a 65 palcov, u ktorých prináša to isté čo u série 9000 a k tomu navyše Nano Cell Color Pro, ktoré v predchádzajúcej rade u týchto veľkostí chýbalo.

LG SM9900

8K rozlíšenie, inak podobné ako ako 4K radu 9xxx. To znamená 100 Hz, HDMI 2.1, Direct podsvietenie. K tomu obrazový procesor Alpha9 Gen2.

OLED rad

Špička v LG ponuke. Všetky podporujú Dolby Vision (okrem neho aj HDR10 a HLG). To isté platí aj pre Dolby Atmos. Pri všetkých modeloch je aj podpora HDMI 2.1. Proste všetky podstatné technické vymoženosti z poslednej doby sú k dispozícii.

OLED B9

Základný OLED model pre rok 2019. Použitý panel je zhodný aj so všetkými ďalšími modelmi, z tohto pohľadu teda rozdiely v obrazu moc nečakajte. Čo kvalitu obrazu u B9 ovplyvňuje je použitý obrazový procesor. Jedná sa o Alpha 7 druhej generácie. Všetky ďalšie OLED už majú Alpha 9 Gen2. Novinkou oproti minuloročnej verzii B8 je existencia uhlopriečky 77 palcov.

• LG OLED55B9
  • LG OLED65B9
  • LG OLED77B9

OLED C9

Pokiaľ nemáte záujem o ten najexkluzívnejšie vzhľad, tak ideálna voľba z LG Oled ponuky. Má už najlepší obrazový procesor Alpha 9 Gen2, takže z pohľadu kvality obrazu je na maxime čo možno u LG mať a pritom je lacnejší, než vyššie rady.

• LG OLED55C9
  • LG OLED65C9
  • LG OLED77C9

OLED E9

Okrem dizajnu je hlavný rozdiel v riešení zvuku. E9 má totiž integrovaný soundbar s výkonom 60W (4.2).

• LG OLED55E9
  • LG OLED65E9

OLED W9

Exkluzívny vzhľad, súčasť tzv. LG Signature série.

• LG OLED55W9
  • LG OLED65W9
  • LG OLED77W9

OLED Z9

OLED s 8K rozlíšením. Integrovaný soundbar s výkonom 80 W a možnosť uhlopriečky až 88 palcov. V SR zatiaľ neuvedená, otázkou či sa vôbec objavia, pretože cena bude rozhodne cez 50 000 € a moc potenciálnych kupcov tu nebude.

OLED R9

Opäť zatiaľ nedostupná v SR, vysoko experimentálny model, ktorý celý displej vysúva zo svojej základne. Zaujímavý smer do budúcnosti, ale aktuálne bude cena nezmyselná.

Rad LM (fullHD)

LG LM6300

V segmente fullHD rozlíšenie má v roku 2019 LG jediného zástupcu a tým je rad LM6300. Jedná sa o low cost model, ale ponúka HDMI 1.4, Wi-Fi alebo Bluetooth. Na moderné technológie ako je HDR alebo local dimming môžete zabudnúť.

Dostupný v dvoch verziách:

• 32LM6300
  • 43LM6300

Rad UM (4K LCD)

Žiadne dramatické rozdiely v kvalite obrazu medzi jednotlivými radmi nečakajte, jedná sa väčšinou skôr o kozmetiku. Pri nákupe nového televízora by som šiel do SM radu s Nano Cell, ktorá prináša obraz na znateľne lepšej úrovni.

LG UM7100

Základná tohtoročné klasická 4K LCD televízie u LG. 50 Hz, IPS panel k tomu HDMI 2.0. Direct podsvietenie + podpora HDR je u HDR10 a HLG, v reáli ale HDR u takto vybaveného displeja žiadne veľké zlepšenie obrazu nemôže priniesť.

Dostupné vo veľkostiach:

• 43UM7100
  • 49UM7100