Recenzia LG OLED55CX (OLED48CX, OLED65CX a OLED77CX)

Séria C od LG si už niekoľko rokov drží svoje postavenie ako najlacnejšie (plne vybavená) OLED televízia. Tento rok má novo priniesť špeciálny filmový mód, Dolby Vision IQ, 48 palcový model a novú verziu obrazového procesora. Ak sa jej podarí zachovať všetko dobré z minuloročného modelu, bude to ďalší drobný krôčik smerom k ideálnemu produktu. Alebo nie? Poďme si to rozobrať, vrátane porovnania s konkurenciou.

Priemerná doba odozvy2 ms
Podpora HDR10+nie
Uvedenie na trh2020
Pokrytie spektra DCI-P397 %
Pokrytie spektra Rec.202094 %
Výška70,6 cm
Hĺbka4,7 cm
Výška (vrátane podstavca)73,8 cm
Hĺbka (vrátane podstavca)25,1 cm
Váha23 kg
Odhadovaná spotreba za rok109 kWh
Dual tunernie
Input lag v hernom móde12 ms

Porovnanie parametrov jednotlivých veľkostí

Rodina modelov LG CX obsahuje 4 modely s rôznou veľkosťou uhlopriečky. Nižšie nájdete porovnanie ich rozmerov, hmotnosti a spotreby.

LG OLED48CXLG OLED55CX
LG OLED65CXLG OLED77CX
Uhlopriečka48 palcov = 121,9 cm55 palcov = 139,7 cm65 palcov = 165,1 cm77 palcov = 195,6 cm
Výška65,6 cm73,8 cm86,2 cm102,3 cm
Výška bez podstavca61,8 cm70,6 cm83 cm99,3
Šírka107,1 cm122,8 cm144,9 cm172,3 cm
Hĺbka24,6 cm25,1 cm25,1 cm26,9 cm
Hĺbka bez podstavca4,7 cm4,7 cm4,7 cm5,5 cm
Hmotnosť15,9 kg23 kg32,6 kg35,9 kg
Príkon107 W109 W137 W172 W
Energetická triedaAAAA+

Horná časť obrazovky je naozaj neskutočne tenká. Je tenší ako bežný telefón. Na druhú stranu sa nejedná o žiadnu novinku, toto platilo aj pre predchádzajúcu generáciu. Všeobecne sa vzhľad prístroja príliš nemenil. Čo si budeme rozprávať, nejaké zásadné inovácie vo vzhľade asi v súčasnej generácii technológií nemôžeme v najbližšej dobe očakávať. OLED displeje všeobecne patrí medzi tie najmenej reflexné (teda, že v nich nevidíte odraz miestnosti ako v zrkadle) a LG CX nie je výnimkou. V jasne presvetlené miestnosti samozrejme odraz uvidíte, ale nie je to nič hrozné.

Stojan sa skladá z dvoch častí. Tá predné vyzerá neskutočne. Je kovová a tenká. To isté však nejde povedať o zadnej časti, ktorá je z plastu. Je dosť ťažká, takže sa stará o stabilitu. Našťastie nie je vidieť, takže jej jej vzhľad môžeme odpustiť. Najprv za pomoci troch skrutiek spojíte obe dve časti stojanu a potom pomocou štyroch skrutiek spojíte stojan s obrazovkou. Nejde o nič zložité, odporúčam ako podložku pre montáž využiť krabici. Vďaka tomu, že je stojan pomerne ťažký je aj dosť stabilný. O dosť viac, než nedávno recenzovaný Samsung Q60T. Museli by ste sa naozaj snažiť a použiť veľkú silu, aby došlo k prevráteniu televízora. Takto nízky podstavec však môže mať jednu nevýhodu. A to je pri umiestnení soundbara priamo pred televízor. V takom prípade bude úplná väčšina soundbarov zasahovať do spodnej časti obrazovky. Musíte ho umiestniť inam, prípadne tv umiestniť na stenu a tak vznikne dostatok priestoru. Je to drobnosť, ale je dobré sa nad ňou pred prípadným nákupom zamyslieť.

Napájací kábel nie je nijako extra dlhý, má zhruba 1,5 metra. Verím, že väčšine užívateľov bude táto dĺžka stačiť. Ak nie, tak musíte využiť predlžovačky. Pokiaľ ide o konektivitu, tak je vybavená 4 HDMI porty (všetky sú typu HDMI 2.1) – tri ústi do „boku“ a jeden do „zadu.“ Jeden z nich však podporuje eARC / ARC a je to ten s číslom dva. Ďalej je tu slúchadlový výstup, optický audio výstup, vstup pre anténu alebo satelit a tri USB porty. Dva „zo zadu“ a jeden „spredu.“ V tomto ohľade teda nemožno mať žiadne výhrady. Snáď až na jednu a tou je chýbajúci „cable management“. V zadnej časti prístroja nenájdete nič pre fixáciu kabeláže, okrem menšieho otvoru v zadnej časti stojana, ktorým možno pár káblov pretiahnuť a v prípade, že máte veľa pripojených zariadení, pôjde o hromadu nevzhľadne pomotaných káblov. Je to drobnosť, ale osobne ma vždy poteší, keď výrobca myslí aj na toto. Mimochodom vtipná časť je, že v balení nájdete pár nálepiek. Podobne ako napríklad u iPhonu. Kto má záujem, môže si s nimi vyzdobiť napríklad chladničku.

Dôležitá informácia pochádza priamo do LG a to tá, že aj najmenší 48 palcov veľká varianta využíva totožný panel. Za ma skvelá správa a rozdiel oproti Samsungu, kedy u vyšších radov je vo veľkosti 49 pár zásadných rozdielov voči väčším uhlopriečkam (typicky nižšia obnovovaná frekvencie).

Jednou z noviniek je aj Filmmaker mode. Ide o projekt, do ktorého sa zapojila väčšina významných výrobcov televízorov a jeho zmyslom je ponúknuť také nastavenie a zobrazenie obrazu, aby čo najviac rešpektoval umelecké poňatie režisérov holywoodských filmov. V praxi je výsledný obraz veľmi blízky tomu, s čím sme sa doteraz mohli stretnúť ako režim „Kino“. HGiG Mode je ďalšia nová záležitosť. Táto skratka znamená HDR Gaming Interest Group a v zásade sa jedná o štandard ako sa správať k HDR u hraní. Vďaka jej aktivácii nemusí mapovanie tónov prebiehať dvakrát (raz na konzole a druhýkrát na televízore).

Nepodporuje HDR10 +, ale to nevidím ako veľký problém. Tento HDR formát nie je príliš rozšírený, na rozdiel od Dolby Vision, ktoré LG podporuje. Okrem toho má klasicky formáty HDR10 a HLG. Novinkou tohto roka je funkcia IQ Dolby Vision. Tá v skratke znamená, že pri spustení videa, ktoré Dolby Vision podporuje, aktivuje špeciálne kombinácie nastavení obrazu. Príde mi, že výsledný dojem zlepšuje najmä pri sledovaní vo dne. Za ma stále platí, že OLED je to najlepšie čo pre filmy a HDR všeobecne môžete mať. Obraz je stále neskutočne vydarený. Zvládanie slnečných odrazov je veľmi slušné a výborné sú stále aj pozorovacie uhly.

Jas by mohol byť vyšší, ale zase by sa o niečo zvýšilo riziko vypálenia, ako sa tomu občas stávalo u OLED kedysi dávno. Povedal by som, že sa z toho dostatočne poučili a udržujú maximálny jas na úrovni ľahko cez 700 nitov, ale zase je riziko vypálenie obrazu blízke nule.

najnovšiu verziu grafického procesora A9 (niekedy tiež označovaného ako Alfa 9), tretej generácie. Je naozaj veľmi rýchly pri zmene zdroja obrazu. Zmena z tv vysielanie na obrazovku notebooku pripojeného cez HDMI trvá skutočne len chvíľočku. Čo sa týka zmeny oproti predchádzajúcej generácii, tak za seba nie som schopný rozlíšiť. Dokážem si predstaviť, že za určitých špecifických podmienok môže podať lepší výkon, ale principiálne zodpovedá tomu minuloročnému. A to rozhodne nemyslím ako negatívum, stále ide o jeden z tých najlepších, čo môžeme mať. Pokrytie farebného spektra je na veľmi slušnej úrovni. 97% u DCI-P3 a 74% u Rec.2020. Teda v zásade skoro rovnako ako u predchádzajúcej generácie.

Pri sledovaní bežného televízneho vysielanie robí obrazový procesor dobrú prácu. Samozrejme detaily nie sú tak ostré ako pri zdroji vo vyššom rozlíšení, ale nie sú ani nijako rušivé a neodťahuje od deje na obrazovke. Na druhú stranu, toto majú všetci veľkí výrobcovia (LG, Panasonic, Philips, Samsung i Sony) zvládnuté na podobnej úrovni. HD vysielanie vyzerá o niečo lepšie, ale ak chcete naplno využiť potenciál tohto prístroja, potrebuje kvalitnú fullHD zdroj. A ideálne 4K.

Poďme na pohybové scény. Samozrejmosťou je 100 Hz panel. Ale to nie je všetko. LG tento rok vylepšilo aj OLED Motion Pro – to je nová verzia BFI (Black Frame Insertion). Pre tých čo nevedia o, čo sa jedná, jedná sa o ďalší systém pre zlepšenie plynulosti obrazu. Aj keď máte 100 Hz televízor, tak väčšina obsahu nie je v 100 snímkach za sekundu. Ale vďaka vyššej frekvencii má prístroj možnosť sa hrať s rozložením a frekvenciou snímok. Jedna z variant je aj vkladanie čierneho snímku (black frame). Kombináciou týchto postupov dokáže technika oklamať naše oko a výsledný obraz nám príde prirodzený. Bohužiaľ daní za vyššie úrovne nastavenia v tomto smere je strata maximálneho jasu. Ale príjemné je, že si každý môže vybrať podľa svojich osobných preferencií. Spracovanie pohybu je za mňa na výbornej úrovni.

Pre hráča sa jedná o veľa zaujímavý televízor. Doba odozvy je u OLED skutočne impozantné – 2 ms. Input lag v hernej móde 12 ms. To sú obe viac než dostatočné hodnoty. Podporuje VRR (variable refresh rate) – skrátene povedané, vie synchronizovať obnovovaciu frekvenciu s tým, v akej ju poskytuje herná konzola (či počítač). Výsledkom je pocitovo plynulejší pohyb pri hraní. Ďalšou zaujímavosťou je podpora AMD Free Sync a Nvidia G-Sync – čo sú principiálne podobné technológie ako VRR, len od príslušných výrobcov grafických kariet. Samozrejme je tu rovnako ako podpora HMDI 2.1. Aj keď v trochu obmedzenejším formáte, než tomu bolo u LG C9.

LG CX totiž podporuje u HDMI 2.1 prenosovú rýchlosť 40 Gbps, zatiaľ čo minuloročná C9 vedela 48 Gbps. Pýtate sa, aký je v tom rozdiel? V farebnej hĺbke, ktorú takto dokážete cez HDMI kábel poslať. Pre 10 bitov potrebujete práve 40 Gbps, zatiaľ čo 48 Gbps umožní poslať aj 12 bitov. Faktom je, že súčasné televízory (a to len tie lepšie) majú 10 bitové panely. Takže aj keď na ne pošlete 12 bitovú farebnú hĺbku, dokáže zobraziť iba 10 bitov. LG je treba pochváliť, že tento fakt (pri priamom dotazu) nijako neskrýva a priznáva ho. Reálne teda toto „zhoršenie“ ničomu nevadí a skôr to umožní LG mať o niečo nižšie náklady na výrobu. Tak snáď sa časom premietnu aj do ceny televízora.

Tento rok máme možnosť spoznať novú generáciu operačného systému webOS 5.0. U LG je bohužiaľ pravidlom, že nová verzia je dostupná iba pre tento modelový rad. Minuloročné modely na ňu môžu zabudnúť, rovnako ako majitelia CX môžu (veľmi pravdepodobne) zabudnúť na upgrade operačného systému budúci rok.

Nastavenie prístroja je ako obvykle veľmi jednoduché. Jednej čo musíte urobiť je zadať svoju lokáciu (krajinu) a vyplniť heslo k Wi-Fi (ak nemáte tv hneď pri routeru a nepripojíte sa káblom). A čo je vlastne vo webOS nové? Na prvý pohľad si môže povedať, že nič. Všetko vyzerá podvedome a známe (ak ste sa s týmto systémom už stretli). Novo je vylepšený náhľad odporúčaných filmov, seriálov alebo videí – Youtube, Netflix, Disney +, televízne kanály atď. Novo si tiež môže pridať skratky do ľavého menu pre nastavenie obrazu a dostať sa tak rýchlejšie k vami preferovaným nastavením. TV sa tiež snaží „optimalizovať“ nastavenia obrazu, podľa typu obsahu aký sledujete. Ako vidíte, jedná sa skôr o také „drobnosti“. Za mňa je webOS veľmi vydarený systém – dostatočne rýchly a zároveň prívetivý. Jediné čo mu podľa môjho chýba je upgrade aj pre majiteľov starších modelov.

Jednotlivé ovládacie prvky v menu je možné pohodlne presúvať. Povedzme, že chcete, aby prvý v ponuke bola aplikácia pre Youtube a nie Netflix, ako je tomu teraz. Jednoducho na Youtube aplikácii nabehnete kurzorom Magic Remote ovládač a pomocou drag and drop (rovnako ako keď hýbete sa zložkou na počítači) ju presuniete na požadované miesto. Novo si tiež môžete pridať do záložiek priamo obľúbený Youtube kanál. A mať ho pokojne v lište s Netflix a ostatnými aplikáciami. Majiteľa Apple telefónov (a ďalších zariadení), poteší podpora AirPlay 2. Vďaka nej môžete ľahko zobraziť obsah displeja svojho zariadenia na televízore.

Ak je niekto fanda chytré domácnosti a má doma chytrou LG práčku alebo sušičku môže si informácie o nich (aktuálny stav, zostávajúci dĺžka pranie atď ..) zobraziť na dashboardu v rámci televízora. Osobne mi to extra lákavé nepríde, ale verím, že pre niekoho to môže byť zaujímavé. Z centrálneho dashboardu takisto vidíte pripojenie zariadenia – hernú konzolu, externé reproduktory alebo napríklad media server. Pokiaľ s tv prepojíte aj svoj telefón, môžete na nej ľahko zobraziť videá či obrázky z neho. A to bez nutnosti púšťať je priamo na telefóne a zrkadliť jeho obsah. Aj to je samozrejme možné.

Zaujímavou novou vlastnosťou je možnosť pridať si upozornenie na zápas alebo výsledok športového tímu. Pre nás najmä futbal, hokej, basketbal. Vyberte druh športu, takže treba futbal, ligu, ktorá vás zaujíma (dajme tomu anglickú Premier League) a klub (napríklad Liverpool). Tv vás potom sama upozorní, že začína zápas, prípadne vám ukáže jeho výsledok, ak ste ho zmeškali.

Diaľkový ovládač je typu Magic Remote. Po rozbalení krabice pre neho nájdete aj batérie, nemusíte ich teda kupovať vopred samostatne. Ovládač sa veľmi príjemne drží v ruke. Je z čierneho lesklého plastu s textúrou. Čo sa týka svojho určenia, tak je niekde medzi „starosvetským“ ovládačmi typu Sony, kde má každé tlačidlo práve jednu funkciu a minimalistickým ovládačom typu Samsung, kedy nám k pohodlnému ovládanie prístroja stačí oveľa menej tlačidiel. Ja som zástancom minimalizmu typu Samsung, ale u LG sa mi vážne páči „stredová časť“, pomocou ktorej ovládate kurzor podobne ako napríklad u notebooku alebo herného ovládača.

Jednou z tohtoročných noviniek je AI Sound Pro. Odporúčam ho zapnúť, dodá zvuku na plnosti a bohatosti. Inak je zvukový hardvér na rovnakej úrovni ako bol u LG C9. Čo znamená, že na pomery moderných televízorov je naozaj nadštandardný. Mnoho majiteľov tohto televízora napriek tomu dozaista využije externé repro alebo soundbar, pripojené cez optický vstup, HDMI (eARC i ARC) alebo bezdrôtovo pomocou štandardu WiSa.

Mám tu ešte jednu nemilú správu pre filmových fanúšikov. LG sa tento rok rozhodlo nasledovať Samsung a u tohtoročných modelov zrušili podporu zvukového formátu DTS. To znamená, že ho tv nedokáže prehrať. Týkať sa vás to môže v prípade, že sledujete filmy z Blu-ray alebo vysoko kvalitné ripy z internetu. A máte doma repro schopné DTS prehrať. Ak to nie je váš prípad, táto zmena vás nijako trápi, nemusí. Za zmienku stojí tiež fakt, že žiadna svetová významná streamovacia platforma (Netflix, Amazon prime, Disney +) nepoužíva zvuk vo formáte DTS. Zdá sa, že sa nad týmto formátom pomaly sťahujú mračná a dominanciu bude mať konkurenčné Dolby. Minuloročná LG C9 ho prehrať dokáže, rovnako ako napríklad aj tohtoročné OLED od Sony.

Konkurencia

LG C9

Bez najmenších debát je najväčším konkurentom vlaňajší predchodca LG C9. Ako to už u televízorov býva, CX prináša zopár vylepšení, ale takisto sa v niekoľkých veciach pohoršila. Plusom pre tohtoročný model je nová verzia obrazového procesora a BFI (Black Frame Insertion) použiteľné až do 100 Hz (C9 mala do 50 Hz). Jedná sa o jednu z funkcionalít, ktorá zlepšuje plynulé vnímanie pohybu. Pri menšej frekvencii je pre naše oko čierny snímek viac viditeľný a obraz je potom nepatrne tmavšia, než by mal byť. CX má ďalej nepatrne lepšie podanie veľmi tmavé (skoro čiernej farby), kedy u C9 občas dochádzalo k vzniku artefaktov.

Novinku je aj Filmmaker mode, ktorý zobrazuje filmy čo najbližšie tomu, ako ich môžete vidieť v kinosále a ďalej Dolby Vision IQ. O tejto technológii sa zmieňujem v sekcii s kvalitou obrazu. Pre mňa asi najzaujímavejšie novinkou je tohtoročné uvedenie novej veľkosti 48 palcového OLED.

Čo má CX stráca oproti C9 je podpora zvuku vo formáte DTS (pozrite sekciu zvuk) a trochu kontroverzné obmedzenie prenosovej kapacity u HDMI 2.1 na 40 Gbps miesto 48 Gbps u C9.

Čo sa týka obrazových kvalít, je to u OLED posledných pár rokov pomerne bez zmeny. Takže pokrytie farebného spektra, maximálny jas či pozorovacie uhly sú stále skoro rovnaké. Nová je pochopiteľne aj verzie operačného systému. Celkovo mi príde ešte o niečo rýchlejší a svižnejšie v ovládaní než vlaňajšia verzia.

Ako sa hovorí, o peniaze ide až v poslednom rade. Pre mňa osobne je CX nepatrne lepší televízor. Ale to nemusí platiť pre každého. DTS zvuk ma netrápi, nemám doma zbierku Blu-ray diskov, ale sledujem prevažne Netflix alebo podobné služby. 40 Gbps na HDMI 2.1 verím, že bude stačiť na nasledujúcich dajme tomu päť rokov a potom budem mať pravdepodobne iný televízor. Avšak aktuálna cena C9 je 1 200 €. CX je za 1 700 €. Nová funkcionalita v CX má pre mňa hodnotu maximálne 100 € navyše. Keď bude taký rozdiel medzi CX a C9, bral by som CX. Ale je pravdepodobné, že skôr sa C9 vypredá.

Panasonic HZ1000

V prospech Panasonicu hrá vernejšie podanie farieb, čo je pomerne subjektívna záležitosť. Niekomu môže možno viac vyhovie „prikrášlené“ podanie od LG. Rovnako podanie pohybu mi príde mierne lepšia u Panasonicu. Snáď jediný dramatickejší rozdiel je vo využití pre hráčov, kde do kariet LG hrá VRR a HDMI 2.1. Každopádne platí, že obe sú výborné a väčšina bežných divákov ťažko uvidia rozdiel. Cena však hrá a zrejme aj bude hrať v prospech LG. Štartovacie ceny sú 2 000 € za Panasonic vs. 1 700 € za LG. Je jasné, že v oboch prípadoch ceny výrazne spadnú, ale zo skúseností z minulých rokov by som si skoro stavil, že rozdiel si budú stále držať.

Sony Bravia KD-55AH8

Ďalšou veľkou konkurenciou pre LG je v OLED segmente Sony (v zásade to isté platí aj pre vlaňajší model AG8, ktorý je cenovo prívetivejšie). LG má bohatšiu ponuku uhlopriečok. U Sony môžete mať len dve, 55 a 65 palcov. LG vie menšie i väčšie. U Sony sú zaujímavejšie riešené výškovo nastaviteľné nôžky podstavca, ktoré vám umožní mať správnu výšku, či už chcete mať soundbar alebo nie. Oba prístroje majú tie najlepšie obrazové procesory, ktoré ich značka ponúka. Čo je trochu prekvapujúce, že u Sony nenájdete žiadne HDMI 2.1 porty (ale vie rovnako ako LG eARC). Zvlášť vzhľadom na uvedenie nového Playstationu (rovnako od Sony), dáva tušiť, že nebude mať také výpočtovej schopnosti aby HDMI 2.1 potreboval. Ale pravdu uvidíme až po vydaní konzoly.

Kvalita obrazu je u oboch prístrojov pomerne blízka. Taky majú rovnaký panel, pretože aj Sony kupuje OLED panely od LG. Rozdiel robí teda softvér. Za ma Sony nad LG vyčnieva v podaní pohybu a farby má trochu bližšie realite (nie tak moc ako Panasonic, ale viac ako LG). LG je zase vhodnejší voľba na hry – VRR, HDMI 2.1 a Gsync. Samozrejme je ešte rozdiel u operačného systému – Sony má Android Tv a LG WebOS. LG má (bohužiaľ pre Sony) lacnejšie ceny. Trebárs pre mňa, ktorý hry skoro vôbec nehrá a tv má primárne pre sledovanie filmov by Sony dávalo väčší zmysel. Ale keď vezmem do úvahy, že je o cca  300 € drahšie ako jeho súper od LG, tak by voľba bola jasná. Keby sa AH8 priblížila na rozdiel sto euro, tak by som bral skôr ju.

Samsung Q90T

Pre zaujímavosť je u aj porovnaní s vrcholom tohtoročnej 4K ponuky od Samsungu, teda radom Q90T. Teda nad ňou je ešte Q95T, ale navyše má len one connect box. A z pohľadu výbavy alebo dizajnu ani CX nepredstavuje totálny vrchol čo LG má. Z pohľadu obrazových možnosťou sú obe dve špičkou. Je dôležité spomenúť, že na rozdiel od predchádzajúcich konkurentov nejde o OLED technológiu, ale o QLED (ten je „len“ nadstavbou LED). Z pohľadu výbavy je hlavný rozdiel v podporovaných HDR štandardoch. LG má rozšírenejšie Dolby Vision (a Samsung nie), naopak Samsung má málo rozšírený HDR10 + (a LG ho nemá). Rozdiel je aj v HDMI 2.1 portoch. U LG sú to všetky, u Samsungu len časť.

Ani jeden z televízorov nepodporuje zvuk vo formáte DTS, eARC podporujú obe. Čo sa týka obrazu tak QLED nemá v podaní čiernej na OLED šancu. To platí ako pre bežné video, tak pre HDR. Môj názor je taký, že Samsung stále dominuje medzi prístrojmi nižšej až  ľahko vyššej triedy (pozrite súčasnú skvelú cenu Q85R, ktorá ju robí veľmi lákavú), avšak v úplnom highend segmente sa nechytá. Q90T nie je OLEDům vyrovnaným súperom. Verím, že Samsung je si toho vedomý a tomu prispôsobí aj postupné klesanie ceny. Až sa Q90T dostane pod 1 000 € (a som si pomerne istý, že sa tak stane), bude pre mnoho nakupujúcich zaujímavá.

Odporúčané nastavenie obrazu

Každý televízor (aj z rovnakej modelovej rady) je iný a preto to berte ako inšpiráciu pri vlastnom ladenie (toto nastavenie je určené pre sledovanie filmov), nie ako pevné hodnoty, ktoré platia pre každú LG CX.

• Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Svetlo OLED> 75
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Jas> 50
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Kontrast> 65
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Ostrosť> 15
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Farba> 45
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Obrazový režim> Filmmaker mode
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Obraz AI> zapnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Úspora energie> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Dynamický kontrast> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Mapovanie dynamických tónov> vypnuté (môžete skúsiť aj zapnúť. Vo vypnutom stave bude mať obraz bohatšie detaily, v zapnutom budú svetlé scény jasnejšie)
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Super rozlíšenie> nízke
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Farebný rozsah> Auto
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Maximálny jas> vypnuté
  • Obraz -> Ďalšie nastavenia> Režim ochrany zraku> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Redukcia šumu> nízka
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Redukcia šumu MPEG> nízka
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Úroveň čierne> Auto
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Reálne kino> zapnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> TruMotion> Plynulé

VideoAudio
.asf.mp3
.wmv.wav
.avi.ogg
.m4v.wma
.mp4.flac
.mov
.3gp
.3g2
.mkv
.ts
.trp
.tp
.mts
.mpg
.mpeg
.dat
.vob

LG televízie pre rok 2021

Kompletný a dôkladný rozbor ponuky nájdete v tomto článku.

Porovnanie parametrov LG OLED 2021

BXCXRXWXGXZX
Dostupné veľkosti55, 65, 7748, 55, 65, 77656555, 65, 7777, 88
Rozlíšenie4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)8K (7 680 × 4 320)
Farebná hĺbka10 bitov10 bitov10 bitov10 bitov10 bitov10 bitov
Typ paneluOLEDOLEDOLEDOLEDOLEDOLED
Typ podsvietenia
Local DimmingNieNieNieNieNieNie
Obnovovacia frekvencia100 Hz100 Hz100 Hz100 Hz100 Hz100 Hz
Obrazový procesorAlpha 7 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3Alpha 9 Generation 3
HFR (High Frame Rate)ÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
VRR (Variable Refresh Rate)ÁnoÁnoNieNieÁnoÁno
FreeSyncÁnoÁnoNieNieÁnoÁno
G-SyncÁnoÁnoNieNieÁnoÁno
ALLM (Auto Low Latency Mode)ÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
Slúchadlový výstupÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
HDMI4 (2 x verzia 2.1+ 2 x verzia 2.0)4 (verzia 2.1)4 (verzia 2.1)4 (verzia 2.1)4 (verzia 2.1)4 (verzia 2.1)
USB333333
Nahrávanie TV vysielaniaÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
BluetoothÁno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)
Apple AirPlay 2ÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
Dolby AtmosÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
eARCÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
ARCÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
Podpora bezdrôtových reproduktorov WiSAÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
Výkon40W40W60W60W60W80W
Systém reproduktorov2.22.24.24.24.24.2
HbbTVÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
TunerDVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2

Porovnanie parametrov LG 4K LCD TV 2021

NANO90NANO86NANO81UN8500UN8100UN7400UN7300UN7100
Dostupné veľkosti55, 65, 75, 8649, 55, 6549, 55, 6565, 75, 82, 8643, 49, 55, 6543, 49, 55, 6543, 49, 55, 6543, 49, 55, 65, 70, 75
Rozlíšenie4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)4K (3 840 x 2 160)
Farebná hĺbka10 bitov10 bitov8 bitov + FRC8 bitov + FRC8 bitov + FRC8 bitov + FRC8 bitov + FRC8 bitov + FRC
Typ paneluIPSIPSIPSIPSIPSIPSIPSIPS
Typ podsvieteniaDirectEdgeEdgeBasicBasicBasicBasicBasic
Local DimmingÁnoÁnoÁnoNieNieNieNieNie
Obnovovacia frekvencia100 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz
Obrazový procesorAlpha 7 Generation 3Alpha 7 Generation 3Základný štvorjadrovýAlpha 7 Generation 3Základný štvorjadrovýZákladný štvorjadrovýZákladný štvorjadrovýZákladný štvorjadrový
HFR (High Frame Rate)ÁnoÁnoNieNieNieNieNieNie
VRR (Variable Refresh Rate)ÁnoÁnoNieNieNieNieNieNie
FreeSyncÁnoÁnoNieNieNieNieNieNie
G-SyncNieNieNieNieNieNieNieNie
ALLM (Auto Low Latency Mode)ÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
Slúchadlový výstupÁnoÁnoNieNieNieNieNieNie
HDMI4 (verzia 2.1)4 (2x verzia 2.1 + 2x 2.0)4 (verzia 2.0)4 (2x verzia 2.1 + 2x 2.0)4 (verzia 2.0)3 (verzia 2.0)3 (verzia 2.0)3 (verzia 2.0)
USB33222222
Nahrávanie TV vysielaniaÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoNieNie
BluetoothÁno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)Áno (5.0)
Apple AirPlay 2ÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
Dolby AtmosÁnoÁnoNieÁnoNieNieNieNie
eARCÁnoÁnoNieÁnoNieNieNieNie
ARCÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
Podpora bezdrôtových reproduktorov WiSAÁnoÁnoÁnoNieNieNieNieNie
Výkon20 W20 W20 W20 W20 W20 W20 W20 W
Systém reproduktorov2.02.02.02.02.02.02.02.0
HbbTVÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁnoÁno
TunerDVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2DVB-T2CS2

Pozrite sa na kompletné recenzie LG televízorov.

8.9 Total Score
Hodnotenie LG OLED55CX

Čo povedať na záver? Ako každý rok, aj tento rok je malý krôčik dopredu. A tým malým krôčikom myslím naozaj len veľmi ťažko znateľný posun. OLED už pred pár rokmi narazil na svoje hranice a každý ďalší krok dopredu je veľmi náročný. Čo však nič nemení na fakte, že sa jedná o to najlepšie, čo v súčasnosti televízory ponúkajú. Pri rovnakej cene C9 a CX by som určite volil CX. Ale ako dobre vieme, C9 tu s nami bude ešte nejakú dobu a cenovo sa určite hneď tak nepriblíži. Takže pre väčšinu nakupujúcich bude vďaka zajímavějšímu pomeru ceny a výkonu C9 ešte po nejakú dobu lepšou voľbou. Asi najlepšie vlastnosťou novej generácie je uvedenie nie je uhlopriečky - 48 palcov. Časť z nás je obmedzená fyzickým priestorom a pritom chceme kvalitný televízor s luxusným obrazom. A v tejto pomerne úzkej skupine záujemcov pravdepodobne nebude mať CX žiadnu konkurenciu.

10
8
9