Recenzia Pocketbook 632 Touch HD 3

Bez legrace: Pocketbook 632 Touch HD je jedna z najlepších čítačiek elektronických kníh v strednej triede. Boduje striedmym dizajnom aj poctivými manuálnymi tlačidlami pre posun stránok. Príjemne poteší aj prehrávanie audiosúborov, podpora Bluetooth a tiež kompletné vodeodolnosť. Čo všetko ponúkne?

Rozlíšenie displeja1440×1080
Výška16,13 cm
Váha155 g
Jemnosť displeja300 ppi
Typ displejaE-Ink Carta
Výdrž batérie31 hod.
Kapacita pamäte16 GB
3Gnie
Pamäťová kartanie
Audio výstupáno
Šírka10,8 cm
Hĺbka0,8 cm

Displej

Pocketbook 632 Touch HD 3 má šestipalcovou obrazovku s rozlíšením 1 440 × 1 080 a hustotou obrazových bodov 300 PPI. Čo je presne tá hodnota, nad ktorou ľudské oko nedokáže zaznamenať rozdiel. Teda naprostej väčšine ľudí je jedno či má displej s 300 PPI alebo 500 PPI. Pre naše oko vyzerajú ako rovnaké. Displej je podsvietený pre čítanie v slabom svetle a takisto využíva manažmentu farebnej teploty, takže si čítanie prispôsobíte podľa svojich potrieb. Obrazovka je jednoliata a podsvietenie nie je pri čítaní rušivé. Samotné nastavenie sa vykonáva po vysunutí hornej lišty, ktorá bude veľmi povedomá všetkým používateľom operačného systému Android. Na rovnakom mieste vyriešite aj bezdrôtové pripojenie k sieti alebo pripojenie príslušenstva prostredníctvom technológie Bluetooth, nájdeme tu aj tlačidlo pre aktualizáciu firmware.

Prevedenie

Čítačka ponúkne vodeodolnosť certifikovanú až na úroveň IPX7. To znamená, že bez problémov zvládne ponorenie pod vodu na pol hodiny a imúnna bude aj voči kvapkám na povrchu. Ak si radi čítajte pri kúpeli vo vani, toto zariadenie je pre vás ako stvorené. Pod pomyselnú „kapotou“ sa skrýva dvojjadrový 2,4 GHz procesor, 512 MB RAM a 16 GB interná pamäť. Z pohľadu výkonu a rýchlosti ide o jednu z najrýchlejších čítačiek od PocketBook a ani v porovnaní s konkurenciou jej v tomto smere nie je čo vytknúť. Pochopiteľne s pribúdajúcou zaplnenú kapacitou pamäte svižnosť trochu uvädá. Ale to sa stáva všetkým čítačkám.

Interná pamäť prístroja nie je príliš veľká, aj s ohľadom na to, že pamäť nemožno rozšíriť pomocou SD karty. Z pohľadu klasických e-bookov je kapacita dostatočná. Znamená mnoho stoviek kníh, ktoré možno do prístroja uložiť. Ale pokiaľ ide o audio knihy, tie sú na kapacitu oveľa náročnejšie. Pochopiteľne závisí od ich dĺžky, ale rovnako sa bavíme o skôr menších desiatkach kusov. Či je to pre vás málo alebo dosť musíte zvážiť sami.

Na tele čítačky nájdeme – a je to jeden z tromfov tejto značky – manuálna tlačidlá pre posun stránok. Bohužiaľ sú umiestnené na spodnej strane obrazovky, vhodnejšie a užívateľsky prívetivejšie by bolo umiestnenie tlačidiel na bočnú stranu. Ďalším spôsobom ovládania je pochopiteľne aj dotyková obrazovka. Čo sa týka dizajnu, je čítačka k dispozícii v kombinácii čiernej so zlatou alebo čierne s metalickou sivou. V oboch prípadoch pôsobí veľmi elegantne a moderným dojmom.

Použitie

Čítačka podporuje širokú škálu formátov elektronických kníh, pričom tými najdôležitejšími sú ePUB a PDF (v tomto prípade ale pohodlie čítania veľa záleží na tom, ako je súbor PDF pripravený). Využívať môžete aj svoju zbierku audio kníh, aj v tomto prípade si Pocketbook Touch HD 3 poradí so všetkými bežnými formátmi, ako je mp3, waw alebo M4B, zaujímavou funkciou je možnosť si audio knihy uložiť na mieste, kde ste prestali a na záložke sa vrátiť, čo je praktické a užitočné, aj s ohľadom na to, že mnoho audiokníh je k dispozícii ako dlhé, často niekoľkohodinové súbory. Čítačka podporuje aj prevod textu na reč, však výsledok znie trochu strojovo a roboticky, takže pre pokojné predčítanie rozprávky pred spaním to moc nie je.

Samotné e-knihy si na obrazovke jednoducho prispôsobíte, čo sa týka veľkosť písma, medzier medzi riadkami, ale aj fontu samotného. V čítačke nájdeme predinštalovanú celý rad slovníkov a to vrátane slovenčiny, samozrejmosťou je aj slovenské menu a ďalšie ovládacie prvky. Použitie čítačky to tak pre slovenského používateľa výrazne zjednodušuje, s našou diakritikou čítačka problém nemá, čo je zo svojej podstaty veľmi dobrá správa. Prístroj sa príjemne drží v ruke. Váha 155 gramov v ruke nie je skoro cítiť a neunavuje ani u dlhšieho čítania.

Orientácia vo vašej knižnici je veľmi jednoduchá, knihy môžete v čítačke triediť podľa autora, názvu alebo dátumu pridania. Nie je to veľa, ale stačí to. K nedávno rozečteným knihám sa navyše ľahko dostanete pomocou jednoduchého kolotoča na úvodnej obrazovke. Súčasťou čítačky Pocketbook Touch HD 3 je aj jednoduchá softvérová výbava: Pre krátenie času môžete využiť Šach alebo Sudoku, k dispozícii je aj čítačka RSS kanálov, priame prepojenie s cloudovou službou Dropbox a podarená aplikácia pre záznam poznámok a to pekne ručne, s pomocou stylusu. Ten ale vyberajte starostlivo, čítačka rozhodne nespolupracuje so všetkými.

Samozrejmosťou je jednoduchý, ale funkčný internetový prehliadač. Nemôžete čakať, že by plne nahradil prehliadač v telefóne alebo notebooku. Ale pre prípady núdze využiť možno. Pre zvýšenie rýchlosti môžete v prehliadači vypnúť obrázky alebo zakázať javascript. Pre väčšinu stránok to má veľmi negatívny dopad.

Čítačka kníh Pocketbook 632 Touch HD 3 podporuje nasledujúce formáty:

• PDF,
  • PDF(DRM),
  • EPUB,
  • EPUB(DRM),
  • DJVU,
  • FB2,
  • FB2.ZIP,
  • DOC,
  • DOCX,
  • RTF,
  • PRC,
  • TXT,
  • CHM,
  • HTM,
  • HTML,
  • MOBI,
  • ACSM.
8.3 Total Score
Pocketbook 632 Touch HD 3

Čítačka e-kníh Pocketbook Touch HD 3 je bezpochyby praktické zariadenie, ktoré zohľadňuje aktuálne trendy v oblasti týchto zariadení. V kompaktných rozmeroch a podarenom dizajne ponúka širokú podporu formátov vrátane audia, dlhú výdrž batérie aj displej s vysokým rozlíšením. Výbave odpovedá cena, avšak je isté, že investovaných peňazí nebudete ľutovať.

Ergonómia
8.5
Výbava