O nás, Tým, Jak testujeme

Pomáhame vám vybrať správny výrobok!

Čovybrať je nákupný radca,
ktorý vás prevedie celým nákupom od inšpirácie, prvého prieskumu a pochopenie vlastností a parametrov výrobkov, k recenziám a porovnanie produktov medzi sebou, až po odporúčaní, kde produkt výhodne kúpiť.
Zrozumiteľne, objektívne, fakticky a nezaujato.

  1. Recenzujeme produktov – sami a nezaujato
  2. Porovnávame parametre výrobkov
  3. Testujeme produkty v reálnych podmienkách
  4. Vytvárame detailných nákupných poradcov „Ako vybrať
  5. Porovnávame produkty medzi sebou vo veľkých testoch
  6. Zisťujeme skúsenosti od iných ľudí, výrobcov, opravárov a predajcov
  7. Dávame skvelé tipy z reálneho života
  8. Odporúčame, ako výrobky používať, aby fungovali efektivne a dlouhodobo
  9. Odpovedáme na vaše otázky v komentároch
  10. Šetríme vám čas pri zisťovaní, čo kúpiť

o Čovybrať.sk: ŠtatistikyNáš tím | Ako testujeme? | Nezaujatosť a nezávislosť! | Misia a vízia

ČoVybrať.sk v číslach

Viac ako 5 rokov pripravujeme testy, recenzie a návody. Za tú dobu sme vyrástli a sme špičkou na českom aj slovenskom trhu. Mrknite na čísla, ktoré to dokazujú:

  • 40 000 a viac ľudí navštívi čovybrať.sk každý mesiac. A pred Vianocami je ich násobne viac. Nie sme malí
  • 30 000+ výrobkov (to je cca 82+ výrobkov za deň) je nakúpených po prečítaní našich radcov, testov a recenzií
  • 1 200+ produktov vo viac ako 220 kategóriách sme dôkladne zrecenzovali
  • 220+ toľko sme pripravili nákupných radcov
  • 1 – jedno máme stále na mysli – pomáhame vám s výberom produktov.

Náš tím

Začínali sme v 2015 s rôznou úrovňou znalostí – niektorí skoro-profíci na metodiku aj s každodennou prácou nadobudnutou expertízou. Iní ľudia v tíme začínali len s vášňou pre niektoré typy produktov a aktivít. Po 5 rokoch praxe sme veľmi vyzretý profesionálny tím expertov s praktickými znalosťami, skúsenosťami a skvelými postupy práce. A usilovne pracujeme na tom, aby sme boli ešte lepší a naše testy boli najlepší na českom i slovenskom internete. A kto sme a v čom sme dobrí ?

Lucie Doležalová – CEO, šéfka projekta

Lucka má vysokoškolské vzdelanie v odbore manažment z VŠE v Prahe (Česko). Má weby covybrat.cz aj čovybrať.sk na starosti a stará sa o strategický rozvoj, marketing, komunikáciu a financie celého projektu. Vo voľným čase rada číta, počúva zaujímavé podcasty, lyžuje, robí jogu a varí taliansku a francúzsku kuchyňu.

Jana U. – šéfredaktorka

Jana vyštudovala univerzitu v Olomouci v odbore umenia. Pôsobila v rádiu, kde sa naučila viesť samostatné projekty a skvele hovoriť. Vo voľnom čase ju baví práca okolo domu, cestovanie, deti, zvieratá, šport a ručná výroba. Je veľmi zodpovedná a trochu puntičkárka 🙂 Na webe vedie testovací tím, robí porovnávací testy produktov, recenzovali a točí recenzné a unboxing videá, ktoré nájdete na našom Youtube.

Daniel Pokorný – zakladateľ, šéfredaktor, tester

Daniel vyštudoval ekonómku na Masarykovej univerzite v Brne (Česko). Cez 7 rokov pracoval ako nákupca pre eshopy s elektronikou a má tak dlhoročný prehľad o tom, čo ide kúpiť a skvele sa vyzná v elektronike na českom a slovenskom trhu. Vo voľnom čase behá, hrá futbal a venuje sa svojej veľkej rodine. Stál pri zrode covybrat.cz a čovybrať.sk a má na starosti strategické smerovanie portálu, rozvoj a strategické smerovanie redakcie, oponentúru recenzií a návodov a píše recenzie – prevažne elektroniky.

Jaromír Černý – tester a programátor

Jaromír vyštudoval technickú univerzitu v Ostrave (Česko) – odbor elektro a informatika. Je programátor, konzultant hardware a elektroniky. Pracoval aj v reklamačnom oddelení veľkého eshopu s elektronikou, kde získal skúsenosti z pohľadu nespokojných zákazníkov a nefungujúcich výrobkov. Ako sám hovorí – bola to veľká škola. Rozumie elektru a technike všeobecne až do poslednej skrutky. Voľný čas trávi športom, geocachingom, prechádzkam v prírode, autám a technikou v domácnosti – čím viac smart, tým lepšie. Na čovybrať testuje výrobky do domácnosti a odborne vedie návody ako vybrať a má na starosť technickú stránku webu. Chce pre seba i vás to najlepšie možné – vzhľadom k cene i kvalite.

Samuel K. – profesionálný recenzent

Samuel vyštudoval filozofiu a bohemistiku na Palackého Univerzite (Česko), to mu pomohlo vylepšiť svoje už tak skvelé kritické myslenie, rozšíriť si obzory a vybrúsiť písaný prejav. Živí sa ako grafik a píše texty pre veľa českých webmagazínov. Vo voľnom čase je obyčajne na treku v prírode – aj v daždi, hmle a snehu. Skvele sa vyzná v modernom, ľahkom a komfortnom outdoor vybavenie. Okrem toho perfektne rozumie moderným technológiám, vybavenie domácnosti, zdravému životnému štýlu a veciam pre domácich majstrov. Sám si kupuje málo vecí, ktoré musia perfektne plniť svoj účel a byť maximálne kvalitné. Na čovybrať recenzuje produkty – predovšetkým outdoor vybavenie a domáce spotrebiče. Občas točí aj videá na náš Youtube.

Pavlína Š. – profesionálna recenzentka

Pavlína v Brne vyštudovala češtinu s angličtinou. Vzhľadom k tomu, že pracovala v odvetví zameriavajúce sa na elektro a nábytok, tak má prehľad v súčasných bytových trendoch aj v novinkách spojených s elektronikou. Medzi jej najobľúbenejšie záujmy patrí predovšetkým adrenalínové športy, pretože rada posúva svoje hranice a vydáva sa do neznáma, aby si rozšírila svoje obzory. Ku písanie článkov pristupuje rovnako. Je starostlivá, čo sa napokon odráža aj na ich článkoch.

Petr S. – profesionálny recenzent

Po dokončení štúdií žurnalistiky sa Peter vrhol na dvojodborové štúdium češtiny mediálnych štúdií. Uspel z 66%, a tak po svete nechodí s vysokoškolským titulom. Vo voľnom čase číta, zaujíma sa o kultúru a príležitostne športuje. Nepohrdne ale ani počítačovou hrou alebo výletom na zaujímavé miesto. Pracovne má za sebou skúsenosti z oblasti elektroniky, nábytku i financií.

Veronika G. – profesionálna recenzentka

Veronika študovala umenie a estetiku na olomouckej univerzite (Česko). Jej najväčšou vášňou je cestovanie za cudzími kultúrami, miestami a zážitky. Výlety a práca v zahraničí jej naučili angličtine, odvahe a pokore. Rada spoznáva nových ľudí a miluje dobré jedlo. Vo voľnom čase sa mimo turistiku, prírodu, hudbu, knihy a písanie venuje kreslenie portrétov a ilustrácií. Jej tvorbu si môžete prezrieť na Facebooku. Na Čovybrať pôsobí v testovacom tíme a píše produktové recenzie, ktoré vám uľahčujú nájsť si v mori produktov na trhu svojho favorita.

Dominika H. – profesionálna recenzentka

Dominika je absolventkou odboru marketingovej komunikácie na UTB v Zlíne (Česko). Kreativec s niekoľkoročnou praxou vo firmách a marketingových agentúrach ako špecialista na sociálne siete a copywriting. Vášnivá milovníčka prírody, hôr, outdoorových aktivít a expert na starostlivosť o svých dvoch psíkov. Nielen v týchto oblastiach dokážem dobre poradiť s tým, Čovybrať.

Lenka G. – profesionálna recenzentka

Počas svojho života som mala to šťastie, že som získala skúsenosti z niekoľkých pracovných odborov. Postupne som sa dostala cez železnicu, technickú pozíciu v strojárskej firme až po súčasnú pozíciu vedúci laboratória. Medzi moje záľuby patrí všetko, čo sa týka bývania. Či už sa jedná o dizajn bytu, tak i jeho výbavu spotrebičmi. Mnohým kamarátkam som pomohla s vybavením a návrhom konceptu ich domu a bytu. Preto som veľmi rada, že môžem pomáhať aj ďalším ľuďom skrz internet. Blízky vzťah mám aj k záhrade, a všetkému čo k nej patrí. Už viac ako desať rokov získavam skúsenosti na vlastnej záhrade, ktorú sme si vymysleli a vypestovali od základov. Za zmienku ešte stojí obľuba floristiky (vlastné vence a kytice) a hudby, špeciálne hry na klavír na ktorý som hrala šiesti rokov. Verím, že vďaka tejto kombinácii životných skúseností a záľub môžem dostať zaujímavé a dôležité informácie pre výber produktov do domácnosti alebo do záhrady aj k vám. Ak vám moje články pomôžu, budem z toho mať naozajstnú radosť a veľmi rada sa pokúsim zodpovedať aj vaše prípadné otázky.

Josef R. – oponent a opravár domácej techniky

Pepa celý život pracoval s elektronikou. Už od vyučenie v roku 1976 mal doma kompletne vybavenú pracovňu / dielňu a to mu zostalo celý život. Profesne sa venoval predovšetkým opravám domácich spotrebičov a elektroniky a predaji elektra. Výraznú väčšinu domácich spotrebičov videl zvnútra a opravil. Za celú svoju profesionálnu prax opravil desaťtisíce rozbitých výrobkov. Pozná modernú techniku a vie s prehľadom vymeniť sklo pri iPhone, opraviť rozbitého drona, alebo diagnostikovať problémy u moderných sušičiek.

Okrem toho spolupracujeme s radom profesionálov.

Ako testovanie prebieha

Testy a rebríčky má na starosť jeden, alebo viac znalých a zodpovedných profesionálov v našom tíme. Vždy ide o recenzenta, ktorý má pre danú tému najlepšie predpoklady z hľadiska expertízy, tzn. odbor pozná pracovne, alebo z mnohoročných voľnočasových aktivít, prípadne má záujem tému veľmi dôkladne naštudovať a podrobiť text oponentúre experta z trhu, alebo kolegami z tímu.

Celá práca na tvorbe nákupného poradca a porovnávacom teste jednej kategórie zaberie pokojne desiatky hodín (zvyčajne 50 a viac hodín) pri vzniku a ďalšie desiatky hodín aktualizácií a komentovaním otázok čitateľov. Napríklad náš najdlhší test sušičiek bielizne (vrátane recenzií desiatok modelov samotných sušičiek) zabral 101 hodín práce. Náš postup práce je takýto:

1, Naštudovanie danej kategórie a zber všetkých možných informácií

Najprv niekoľko desiatok hodín nastudováváme všetky informácie k danej téme a kategórii výrobkov. Zahŕňa to identifikáciu problémov, ktoré produkt rieši, zisťovanie dôležitých parametrov výrobkov, prieskum trhu a výrobcov na ňom, atď. Z týchto informácií neskôr vzniká návod „ako vybrať“. Pri témach, ktoré vyžadujú špecifické znalosti a skúsenosti, priebežne konzultujeme s profesionálmi z odboru, aby sme mali čo najviac relevantných pohľadov, ktoré potom posúdime a ďalej pred použitím overujeme a dopĺňame. Počas tejto fázy už často výrobky v praxi prvýkrát preskúmavame.

2, Výber produktov do testu

V ďalšom kroku na základe naštudovaných informácií a podnetov z trhu vyberáme produkty, ktoré budeme recenzovať a porovnávať v teste. Do testov vyberáme produkty, ktoré sú k dostaniu na slovenskom trhu a nejedná sa o produkty, ktoré sú už len v dopredaji. Najprv do výberu zaraďujeme tie produkty, o ktoré je aktuálne väčší záujem, alebo predpokladáme, že o ne veľký záujem v budúcnosti bude (typicky u noviniek na trhu). Potom do testu pridávame ďalšie produkty tak, aby sme dosiahli nami požadované variability značiek / výrobcov, funkcií výrobkov a rozdielnych hodnôt najdôležitejších parametrov. Aby si zo porovnávacieho testu vybral nielen bežný kupujúci, ale aj expert, alebo úplný začiatočník (to sa týka typicky vybavenia pre šport a koníčky). Táto fáza prechádza oponentúru experta, aby boli výrobky vybrané správne, vyvážene, aby sa nikomu nestranilo, ale aby bol test pre verejnosť zaujímavo obsadený.

3, Zvolenie objektívnych kritérií testu

V tejto fáze zostavujeme rebríček objektívne dôležitých okruhov a parametrov pre porovnanie výrobkov. Niektoré okruhy, alebo parametre sú v rámci výberu produktu dôležitejšie a tak majú väčší vplyv na záverečné hodnotenie. A naopak – nie tak dôležité parametre majú vplyv na záverečné hodnotenie nižšia. Ide o pevne dané pravidlá, ktoré vedú k nezávislému a podľa nás spravodlivému porovnaní medzi produktmi. Je to rovnaké, ako v reálnom živote – u práčky nás viac zaujíma ako perie, než aký dobrý má návod – aj keď aj to má svoju váhu. Táto fáza prechádza oponentúre experta, aby boli kritériá a dôležitosti kritérií testu stanovené nezávisle a žiadnemu výrobku nemohlo byť zbytočne pridávané, ani ukrivdené.

4, Zber a overenie informácií o výrobkov

Ide o časovo veľmi náročnú fázu. Ale je extrémne dôležitá. Ku každému výrobku zisťujeme správne informácie a parametre. Prechádzame niekoľko zdrojov dát – dáta distribútora, dáta výrobcu, manuály a užívateľské príručky, názory ľudí, ktorí výrobok skutočne majú, testy v zahraničí a v Česku, atp. Ak sú dáta protichodné (a to sa stáva veľmi často), potom je overujeme telefonicky / emailom priamo u výrobca, alebo je overíme na reálnom produkte, ktorý máme k dispozícii. Informácie o produktoch preto máme špičkové, dôveryhodné a overené.

5, Vyhodnotenie testu a vytvorenie recenzie

Potom už máme všetky informácie preto, aby sme produkty mohli porovnať. Každý produkt je v teste zrecenzován a je detailne vysvetlené prečo má koľko bodov v záverečnom hodnotení. V recenziu k produktu sa dozviete všetky informácie, ktoré sme k produktu zistili a zasadíme ich do kontextu, aby ste pochopili čo je naozaj dôležité pre vás konkrétne. Niektoré výrobky testujeme veľmi dôkladne a dlhodobo – predovšetkým tie, ktoré majú recenziu na vlastné stránke.

6, Oponentúra

V tejto fáze test prechádza tretíkrát oponentúre. Ta ho kriticky zhodnocuje a má všetečné otázky k metodike, vyváženosti, nezaujatosti, správnosti dát a výsledku testu. Expert, ktorý má test na starosť, sa s ňou musí vysporiadať tak, aby bol test čo najlepšie, nezaujatý a kvalitný v každom mysliteľnom ohľade. Potom až ešte len môže byť test zverejnený.

7, Doplňujúce informácie

Niektoré recenzie a testy dopĺňame o skvelé informácie o tom, ako výrobok používať, aby vám fungoval efektívne a dlhodobo – aspoň z pohľadu vecí, ktoré môžete ovplyvniť. V teste práčok nájdete informácie o tom, ako prať, v teste chladničiek zase kde akú potravinu skladovať, atď. Pridávame aj tipy z trhu a chytré tipy ako dobre nakúpiť.

8, Následné aktualizácie a komentáre

Tým ale naša práca nekončí. Testy stále vylepšujeme, aktualizujeme a prispôsobujeme sa tomu, ako sa trh a zákazníci vyvíja. Typicky pridávame do testu nové produkty a po niekoľkých rokoch aktualizujeme ho.

Presvedčte sa o našich znalostiach a kvalite – pozrite sa na naše najobľúbenejšie nákupný poradca „ako vybrať sušičku„, „ako vybrať práčku“ a „ako vybrať televíziu„.

Nezaujatosť a nezávislosť!

Všetky testy a recenzie, ktoré robíme nemožno nijako externe ovplyvniť. Nemôžu to urobiť výrobcovia, predajcovia, distribútori, ani nikto iný. Testy aj recenzie vznikajú v našom tíme expertov a do testov si sami vyberáme produkty a stanovujeme nezávislé a spravodlivé hodnotenie. Oponentúra, ktorú články prechádzajú môže byť expertom z trhu – takáto oponentúra je ale len podklad pre nášho experta, ktorý každú pripomienku dôkladne zvažuje a tie, ktoré sú podnetné podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia vhodne zapracuje.

Naša náplň práce je pomáhať ľuďom s výberom tovaru. Nerobíme biznis s výrobcami ani predajcami. Na to, aby sme uživili redakcii expertov, mali funkčný moderný web, mali za čo kúpiť produkty do testov, atp, potrebujeme peniaze. A pretože pre vás sú všetky naše služby zadarmo, tak sme museli nájsť spôsob, ako sa uživiť inak a bez reklám napríklad od výrobcov a obchodov. Financie získavame iba vďaka spolupráce s nezávislým porovnávačom cien Heureka.sk. Heuréka nám dáva drobnú odmenu za to, že cez ňu hľadáte obchod, v ktorom si vybraný produkt kúpite. To je naša finančná nezávislosť, za ktorú sme veľmi vďační. Drobnú časť príjmov získavame aj z reklám Google Adsense – tie sú ale iba v doplňujúcich textoch o tom, ako čistiť rôzne povrchy, o nových produktoch na trhu, atp. Adsense reklamy nie sú nikdy v recenziách ani testoch.

Vďaka tomu môžeme informácie ponúkať zadarmo na internete a nemusíme si nechať platiť mesačné predplatné, alebo texty schovávať za platenú bránu.

Čovybrať nezískava peniaze inak. Nepredávame nič výrobcom, ani predajcom. Nejde u nás kúpiť ani článok ani prítomnosť produktu v teste. Také ponuky, ak prídu, odmietame.

Občas keď potrebujeme k testu konkrétny produkt, oslovíme niektorého predajcu so žiadosťou o bezodplatné zapožičanie produktu k testu. Jedinou odmenou je poďakovanie za zapožičanie produktu pod textom recenzie. Takéto zapožičanie nemá akékoľvek iné dôsledky. Proste si len tovar požičiame, nezávisle otestujeme a vrátime. Ten, kto nám produkt požičia nemôže test nijako ovplyvniť. Keď napríklad produkt dopadne v teste zle, tak zverejníme aj zlý výsledok testu.

Misia a vízia

Naša misia je:
Poskytovať kvalitné informácie, ktoré ľuďom pomôžu vybrať správny výrobok a zlepšovať nielen kritické myslenie ľudí pri výbere tovaru.

Naša vízia je:
Chceme byť vysoko dôveryhodným a vyhľadávaným prvým miestom pred kúpou tovaru.

      Čo vybrať
      Logo