Recenzia Samsung UE43KU6072

50 Hz
HDMI3x
SCARTne
USB2x
Hmotnosťod 8,6 kg po 31 kg
Typ obrazovkyLED

Vzhľadovo je tento rad vydarená. Rámik okolo obrazovky má šírku cca 1,5 cm a sú na ňom vidieť odtlačky prstov, ak sa televízia dotýkate. Stačí ich prejsť vlhčenou obrúskom a sú zase krásne čisté. Stojan je stabilný a veľký, napriek tomu na seba nepúta veľkú pozornosť. Bohužiaľ nie je otočný. Zozadu nájdete po strane vstupné porty. Sú príjemne dostupné aj keď budete prístroj umiestnený na stene. Pre montáž na stenu môžete využiť nástenného držiaka VESA jeho veľkosť sa môže líšiť podľa konkrétnej uhlopriečky modelu.

Na spodnej pravej strane televízora je trochu „skryté“ tlačidlo, ktorým môžete televíziu vypnúť alebo zapnúť. Ročnú spotrebu energie 97 kWh tá rok, ktorá je uvedená nižšie na energetickom štítku, meria Samsung podľa tejto metodiky: „Prevádzka 4 hodiny denne a 365 dní v roku v režime Zapnuté (režim Domácnosť, Štandardné).“ Reálna spotreba môže byť výrazne vyššia ako uvádzaných 70W. Záleží od nastavenia televízora. Spotrebu zvyšuje napríklad vyššia hodnota jasu alebo softvérové ​​funkcie typu Upscalling a UHD Dimming, ktoré sú výpočtovo náročné.

Rozlíšenie obrazovky je 4K, to znamená 3 840 × 2 160 pixelov. Jej obnovovacia frekvencia je 50 Hz, Čo je štandard aj v o niečo vyšších cenových reláciách. Kontrast je nadpriemerný a to Najmä vďaka hlbokej čiernej farbe. Tu dokáže televízia výrazne okolo hodnoty 0,02 cd / m2 (za slušnú hodnotu sa považuje 0,04 cd / m2). Vďaka tomu si môžeme vychutnať aj temné a ponuré scény pri večernom sledovaní filmov. U sledovanie obrazovky z uhla dochádza k deformovaniu obrazu okolo 20 stupňov a s väčším uhlom DOCHÁZÍ Pochopiteľne k väčšine deformovaná obrazu. Prvé čo si všimnete, že čierna farba stráca na sile.

V skratke to znamená, že aj keď budete sedela na kraji sedačky obraz uvidíte rovnako stále dobre. AK budete v protiľahlej rohu miestnosti potrebné pri kuchynskej linky, bude to horšie. Trochu slabšie je farebná jednotnosť. Keď obrazovka zobrazuje iba jednu farbu (šedú), je video že okraje obrazovky sú tmavšie než jej stred. Pri bežnom sledovaní to potom Môže byť nepríjemné u športových zápasov, kedy má veľká časť obrazovky rovnakú farbu (napr. futbalové ihrisko).

Aj pri základnom nastavení je kvalita obrazu veľmi slušná a po chvíľke hrania a nastavovanie ide dosiahnuť ešte lepší výsledok. To ako bude výsledný obraz vyzerať Pochopiteľne veľa ovplyvňuje aj kvalita vstupného videa. Samsung si ho vždy prevedie do natívneho rozlíšenia. Keď budete prehrávať video, ktoré je v 480p (840 × 480 px), tak v obraze jasne uvidíte, že detaily sú neostré. Obraz je sledovateľný, ale nie je to skvelé. 720p (1280 × 720 px) už je výrazne lepšia vetsinou detailov je zreteľná, len občas nadrobno rozmazaná. Pri zdrojové kvalite fullHD už sú detaily ostré a čisté, obraz je uspokojivý. No a ak máte za zdroj 4K Môžete si vychutnať aj tie najmenšie detaily, ktoré sú dokonale ostré.

Dajte si pozor keď budete mať túto televíziu umiestneniu v miestnosti kam svietia veľa slnečného svetla. Nevie si moc dobre poradí s odleskami a preto budete musieť využiť tmavé neprosvítající závesy alebo sa poobzerať po jinom modelu. Samsung je všeobecne známy tým, že je obraz pri dynamických scénach spíše priemerného a ani tento model nie je výnimkou. Pri veľa rýchlych a akčných scénach občas dochádza k pohybovej neostrosti (motion blur). S týmto javom má ale problém väčšiny výrobcov, najmä v takejto cenovej relácii.

Rozlíšenie obrazovky je 4K, to znamená 3 840 × 2 160 pixelov. Jej obnovovacia frekvencia je 50 Hz, čo je štandard aj v o niečo vyšších cenových reláciách. Kontrast je nadpriemerný a to najmä vďaka hlbokej čiernej farbe. Tú dokáže televízia vyraďovať okolo hodnoty 0,02 cd / m2 (za slušnú hodnotu sa považuje 0,04 cd / m2). Vďaka tomu si môžeme vychutnať aj temné a ponuré scény pri večernom sledovaní filmov. U sledovanie obrazovky z uhla dochádza k deformovaniu obrazu okolo 20 stupňov a s väčším uhlom dochádza pochopiteľne k väčšiemu deformovanie obrazu. Prvé čo si všimnete, že čierna farba stráca na sile.

V skratke to znamená, že aj keď budete sedieť na kraji sedačky obraz uvidíte rovnako stále dobre. Ak budete v protiľahlom rohu miestnosti potrebné pri kuchynskej linky, bude to horšie. Trochu slabšie je farebná jednotnosť. Keď obrazovka zobrazuje iba jednu farbu (šedú), je vidieť že okraje obrazovky sú tmavšie než jej stred. Pri bežnom sledovaní to potom môže byť nepríjemné u športových zápasov, kedy má veľká časť obrazovky rovnakú farbu (napr. futbalové ihrisko).

Aj pri základnom nastavení je kvalita obrazu veľmi slušná a po chvíľke hrania a nastavovanie ide dosiahnuť ešte lepší výsledok. To ako bude výsledný obraz vyzerať pochopiteľne veľa ovplyvňuje aj kvalita vstupného videa. Samsung si ho vždy prevádza do natívneho rozlíšenia. Keď budete prehrávať video, ktoré je v 480p (840 × 480 px), tak v obraze jasne uvidíte, že detaily sú neostré. Obraz je koukatelný, ale neužijete si ho. 720p (1280 × 720 px) už je výrazne lepšia väčšina detailov je zreteľná, len občas nadrobno rozmazaná. Pri zdrojové kvalite fullHD už sú detaily ostré a čisté, obraz je uspokojivý. No a ak máte za zdroj 4K môžete si vychutnať aj tie najmenšie detaily, ktoré sú dokonale ostré.

Dajte si pozor keď budete mať túto televíziu umiestnenú v miestnosti kam svietia veľa slnečného svetla. Nevie si moc dobre poradí s odleskami a preto budete musieť využiť tmavé neprosvítající závesy alebo sa poobzerať po inom modeli. Samsung je všeobecne známy tým, že je obraz pri dynamických scénach skôr priemerný a ani tento model nie je výnimkou. Pri veľa rýchlych a akčných scénach občas dochádza k pohybovej neostrosti (motion blur). S týmto javom má ale problém väčšina výrobcov, najmä v takejto cenovej relácii.

Ako nastaviť obraz

Ak nie ste v kalibrovanie obrazu príliš zbehlí, odporúčame nasledujúce nastavenia:

• Nastavenie> Obraz> Režim obrazu> Film> zapnuté
  • Nastavenie> Obraz> Nastavenie pre pokročilých> Podsvietenie> 5 (pre tmavšie miestnosť)
  • Nastavenie> Obraz> Nastavenie pre pokročilých> Ostrosť> 0
  • Nastavenie> Obraz> Nastavenie pre pokročilých> Auto Motion Plus> zapnuté

Rovnako ako väčšina ostatných konkurenčných modelov má uchádzajúci zvuk. Ale nesmiete sa blížiť maximálnej hlasitosti, tam už začína byť jasná deformácia a počúvanie nie je príjemný. Rozhodne platí, že každý kto má záujem o slušný zvuk by mal skúsiť externé repro alebo aj nejaký základný soundbar. Výsledná zvuková atmosféra bude úplne o niečom inom. Prepojenie je možné cez HDMI ARC alebo optický audio vstup. Výstup pre slúchadlá (klasický 3,5 mm jack) nie je k dispozícii.

Skúsenosti

• Keď k televízii pripojíte nové zariadenie, napríklad notebook, automaticky prepne zdroj obrazu na neho.
  • Vie HbbTV!
  • Ak sledujete video v nižšom rozlíšení, zapnite: Nastavenie> Obraz> Nastavenie pre pokročilých> Vyčistenie dig. signálu
    Podpora spoločnosti Samsung je ochotná a reaguje rýchlo.

Hodnotenie

Hodnotíme 8,5 body z 10 možných. Za rozumnú cenu dostanete veľmi dobrý obraz, uchádzajúci zvuk a tiež zázemie a istotu známeho výrobcu – hlavne pre oblasť podpory a reklamácie. Škoda len nedokonale zvládnutých odleskov a farebné jednotnosti. Ak sa v budúcej generácii podarí Samsungu zlepšiť aj v týchto oblastiach, bude to mať jeho konkurencia ťažké.

Najlepšia ponuka Samsung KU6072