Recenzia Samsung UE40KU6372

60 Hz
HDMI3x
SCARTne
USB2x
Hmotnosťod 10,1 kg po 17,1 kg
Typ obrazovkyLED (VA panel)

Prémiový look televízora umocňuje kovový vzhľad rámčeka. Ten je celkom silný (1,8 cm), ale vďaka svojej farbe pôsobí jemne a nenásilne. Rovnakú farbu má aj stojan, ktorý na svojich štyroch nohách televíziu podopiera. Je stabilný a vyzerá dobre. Čo viac môžeme po stojane chcieť. Ani v najširšom bode nie je celý prístroj širšia ako 8 cm a asi aj vďaka svojmu zakrivenému telu, vyzerá zo strany veľmi dobre. Z boku sú umiestnené aj vstupy. Ich ponuka je široká. Sú tu 3 HDMI sloty a 2x USB.

Výrobca udáva u 101 cm uhlopriečky spotrebu 55W. V realite (záleží na konkrétnom nastavení televízie) a bežnej prevádzke je to skôr okolo 70 W. Teda cca o 30% vyššie. Podobný nárast oproti teoretickej spotrebe, ide očakávať aj u modelov s väčšou uhlopriečkou.

Za vydarený ide označiť kontrastný pomer a farebná jednotnosť. Kontrastný pomer je okolo 5000: 1. Vďaka tomu dokáže zobraziť veľmi temnú čiernu farbu. A hlavne aj preto je celkový dojem z kvality obrazu rozhodne pozitívne. Hlavne keď máte miestnosť zaistenú proti prehnanému množstvo slnečných lúčov, budete s obrazom spokojní. Prílišné množstvo svetla z vonku kvalite obrazu rozhodne neprospieva. Odlesky slnečného svetla síce trochu tlmí, ale aj tak vznikajú na obrazovke svetelné artefakty. Skvele vie zobraziť aj celú obrazovku v jednej farbe, skoro akýchkoľvek rozdielu v ich odtieňoch. Úchvatne to vyzerá hlavne u čiernej farby. To je väčšinou výsada oveľa drahších televíziou a tieto lacnejšie modely zvyčajne trpia na tmavšie strany a rohy obrazovky.

Pozorovacie uhly sú slabinou zakrivené televízia od Samsungu. To je dané typom použitého panelu. Panely typu VA majú lepšie vlastnosti pokiaľ na obrazovku pozeráte priamo, ale z boku sú slabšie. Treba podotknúť, že na VA panely je veľmi slušná. Ale aj napriek tomu počítajte s tým, že u uhle okolo 25 ° dochádza k zmene farieb a jasu. Našťastie sa televízia vo väčšine prípadov sleduje vzpriamene a tam môžeme len chváliť.

Iba za priemernú máme hodnotu maximálneho jasu a farebné spektrum, ktoré je pre HD obsah tak akurát dostačujúca. Natívne rozlíšenie je 1 920 x 1 080, ale zvládne si poradiť aj s vysielaním v nižšej kvalite. Samozrejme u upscalling klasického SD vysielanie nemôžete očakávať jemné detaily ako u fullHD. Na bežné sledovanie, kde vás viac zaujíma obsah ako jeho forma, to stačí. u fullHD si môžete vychutnať kvalitný obraz vrátane drobných detailov. 4K rozlíšenie nie je podporované. Ak si potrpíte na najnovšie blue-ray filmy, bude pre vás absencia 4K pravdepodobne neprekonateľnou prekážkou. Pre používateľov, ktorí väčšinu času sledujú bežné televízne vysielanie, to ale nie je problém. Než bude väčšina televízne obsahu plošne distribuovaná v 4K bude ešte nutnú dobu trvať.

Používatelia s citlivým okom si všimnú drobného trhanie obrazu pri dynamických scénach. Obnovovacia frekvencia je 60 Hz a občas si môžete všimnúť drobného rozmazaniu za pohybujúcimi sa objektmi. Na jednotku za túto oblasť hodnotiť nedá, ale nejde ani o žiadny prepadák. Prístroj môžete rozumne používať aj ako PC monitor. Doba odozvy sa pohybuje okolo 20 ms a obrazovka netrpia ani „vypaľovaním obrazu“. To je situácia, kedy je na ňu zobrazený po dlhú dobu rovnaký obsah. Trebárs plocha počítača alebo zapauzovaní scéna počas filmu.

Ako nastaviť obraz

Pár základných nastavení, ktoré pomôže zlepšiť predvolenú kvalitu obrazu.

• Nastavenie> Obraz> Režim obrazu> Film> zapnuté
  • Nastavenie> Obraz> Nastavenie pre pokročilých> Podsvietenie> 8
  • Nastavenie> Obraz> Nastavenie pre pokročilých> Ostrosť> 0
  • Nastavenie> Systém> Eko riešenia> vypnuté

Rovnako ako u väčšiny ostatných televízorov, sú i tu audio schopnosti iba základné a ťažko môžu uspokojiť náročnejšieho priaznivcov filmov. Príjemné je, že zvuk ide zosilniť do dostatočnej úrovne pre domáce použitie, ale s vyššou hladinou hlasitosti dochádza aj k poklesu kvality zvuku.

Hodnotenie

Celková kvalita obrazu je priemerná. V niektorých oblastiach je silná, ale v iných zase nájdeme muchy. Asi ju nejde odporučiť milovníkom filmov, ktorí si vyberú niektorú z 4K televízií (napr tento slušný model taktiež od Samsungu), ale pre sledovanie klasického televízneho vysielania, občasné hranie s pripojeným PC alebo hernou konzolou sa jedná o slušnú voľbu. Celkovo to vidíme na 7,5 bodu z 10.

Zjistit cenu