Recenzia LG 55SM9800

Vrcholná rad LCD televízorov od LG. To by malo byť to najlepšie, čo nám LG dokáže ponúknuť, ak nechceme siahnuť do OLED vôd. Pre čo najlepší divácky zážitok je využitá tzv. Nano Cell technológie. Tá slúži k lepšiemu a vernejšie zobrazenie farieb na obrazovke. Zaujímavosťou je, že je priamym nástupcom minuloročnej LG 55SK9500. Tento rok žiadne SM9500 nie je, ale rovno 9800. Vyššie číslo má pravdepodobne evokovať „lepší“ prístroj (nakoľko je to pravda sa dozviete v závere), ale osobne sa mi toto hranie s označením tv moc nepáči. Ako kupec bez väčšej orientácie na trhu, môžete byť ľahko zmätení. Zaujímavosťou je, že je dostupná iba v dvoch veľkostiach 55 a 65 palcov.

Priemerná doba odozvy12 ms
Local dimmingano
Typ paneluIPS
Pokrytie spektra DCI-P395 %
Pokrytie spektra Rec.202073 %
Výška70,8 cm
Šírka123 cm
Hĺbka6,3 cm
Výška (vrátane podstavca)78 cm
Šírka (vrátane podstavca)123 cm
Hĺbka (vrátane podstavca)31,5 cm
Váha19,6 kg
Odhadovaná spotreba za rok114 kWh
Input lag v hernom móde15 ms

Vyzerá veľmi podobne ako jeho predchodca SK 9500. To znamená exkluzívny vzhľad, ktorý by mal zapadnúť do väčšiny domácich štýlov. Podstavec má opäť tvar „pol podkovy“ (niekto by možno povedal croissantu). Je z plastu a má strieborný vzhľad. Nie je tak veľký, ako bol podstavec podobného typu u starších Samsungov (MU séria) a nepríde mi ani tak stabilný. Nie že by sa kývala alebo tak niečo, ale ak máte doma malé deti alebo domácich miláčikov, ktorí majú k televízoru prístup, tak by som zvážil montáž na stenu. Hĺbka stojanu je u 55 palcov necelých 32 cm.

Cable management je pohodlný a kabeláž možno viesť cez dutú nohu stojana. Priestor v nej je pomerne veľký a nemal by byť problém do nej umiestniť všetku potrebnú kabeláž. Celkové spracovanie prístroja je na úrovni, použitý plast je tvrdý a aj pri prehmataní nevydáva žiadne rušivé zvuky. Hĺbka televízora je cca 6,5 ​​cm. Vďaka tomu nepatrí medzi najtenšie televízory na trhu, ale hĺbka nie je ani nijak výrazná. Na pomery LCD televízorov s priamym podsvietením je sa jedná o štandard. Rámik okolo displeja je tak tenký ako sa na prémiový model pristane a je len ľahko nad 1 cm široký.

Panel je 100 Hz, typu IPS. Netvrdím, že VA je vždy lepšie technológie, hoci si myslím, že väčšine prípadov využitie ponúkne lepší divácky zážitok. Čo však nechápem, prečo nedá LG možnosť voľby a niektorý radu nevybaví IPS a inú VA. Každopádne všetky LCD televízory od LG sú vybavené panelom typu IPS. Ten môže viesť k skutočne vysokej hodnote maximálne jasu. A to je aj prípad tohto modelu. Jas dosahuje skutočne úctyhodných hodnôt, ktoré môžu prekračovať 1 600 nitov.

Kontrast (respektíve podanie čiernej je obvyklým nedostatkom IPS panelov), ale SM9800 má na IPS veľa slušný kontrastný pomer. So zapnutou funkciou lokálneho tlmenia (local dimming) sa pohybuje okolo 2 500: 1. To je na úrovni horších VA panelov, ale samozrejme VA panely v cenovej úrovni tohto prístroja sú u kus ďalej (zvyčajne cez 5 000: 1). Bez zapnutého lokálneho tlmenia je to cca 1 200: 1, taký priemer u IPS panelov. Podanie čiernej nie je úplne ideálne. Pri tmavých scénach sú viditeľné svetlejšie odtiene v strednej časti displeja.

Čo z toho vyplýva. Ak ste milovníci večerného sledovania (najmä tmavších filmov), tak vám tv obdobné úrovne s VA panelom prinesie lepší divácky zážitok. Pre zvyšok divákov môže byť zaujímavá. Hlavne ak preferujete širšie pozorovacie uhly a sledovanie tv vo dne. Pozorovacie uhly sú u IPS panelov typicky silné. A to potvrdzuje aj SM9800. K rozpoznateľné zmene u podanie farieb dochádza okolo 25 ° a sledovať možno príjemne až po nejakých 45 – 50 °. K tomu, že je obrazovka „silnejší“ vo dne vedie aj excelentné zvládanie svetelných odrazov. To patrí k tomu najlepšiemu, čo je v tejto oblasti k mání. Snáď až na prípady, keď slnečné lúče dopadajú priamo na televízor je obraz koukatelný aj za jasného denného svetla.

Vysoký jas dáva priestor pre skutočne kvalitný HDR zážitok. LG podporuje štandardy HLG, HDR10 aj Dolby Vision. K tomu napomáha priame (FALD) podsvietenia. Počet stmievacích zón by mal byť podľa dostupných informácií ľahko nad 50. To je na obrazovku o veľkosti 55 palcov slušná hodnota. Farebná hĺbka je kompletných 10 bitov. Pokrytie farebného spektra vo veľmi solídnych 95% u štandardu DCI P3 a 73% u štandardu Rec 2021. To sú krásne hodnoty, ktoré sú ďalším dielom do skladačky výborného HDR obrazu.

O zvládanie pohybových scén sa stará 100 Hz panel, ktorému zdatne asistuje softvér v podobe TruMotion technológie. Pre hráčov sa jedná o veľmi zaujímavú obrazovku práve kvôli podpore HDMI 2.1, to prináša nové funkcionality typu vrr (Variable Refresh Rate) alebo ALLM (Auto Low Latency Mod), ktoré budú dostupné až po updatu, ktorý by mal doraziť v priebehu júla. Input lag sa pohybuje okolo 15 ms. Doba odozvy je na tom ešte o niečo lepšie a to krásnych 12 ms.

Nová verzia operačného systému webOS nesie číslo 4.5. Prináša novinku v podobe integrácie Apple AirPlay 2, vďaka ktorému môžete zdieľať obraz zo svojho Apple zariadenia ľahko na obrazovku televízora. Tento rok je nová aj podpora chytrých asistentov do domácnosti, ako sú Amazon Alexa alebo Google Assistant. S ich pomocou je možné pomocou hlasu ovládať televízor. Ovládanie hlasom vie TV sama o sebe, avšak slovenčina medzi podporovanými jazykmi zatiaľ nie je. Z ďalších noviniek môžem spomenúť vyššiu mieru prispôsobenia menu. Môžete si pridať obľúbený Youtube kanál, alebo napríklad obľúbený seriál na Netflix.

Pokiaľ máte doma aj ďalšie chytré spotrebiče od LG (napríklad práčku, čističku vzduchu alebo sušičku), ktoré sú vybavené príjmom Wi-Fi a podporujú štandard LG Smart ThinQ, tak je možné ovládať priamo cez obrazovku televízora. Musí byť príjemné mať doma takto prepojený ekosystém, ale na druhú stranu vás to núti mať všetko od jedného výrobcu. Čo je určite dobre pre výrobcov, ale nie som si istý, či je to správne pre nás. Napríklad LG môže mať pre mňa najvhodnejší televízor, ale lepšie práčka bude od AEG a chladnička napríklad od Samsungu. Som zvedavý, či budú raz fungovať prepojenie na úrovni Smart ThinQ fungovať aj naprieč rôznymi značkami.

Kde LG získava body potrebné oproti Samsungu je podpora súborov a formátov na prehratie. Staré XviD, či zvuk vo formáte DTS LG nerobia problémy. Interný prehrávač je podarený, pracuje sa s ním dobre. Ponuka aplikácií je široká a k dispozícii je väčšina známych a široko populárnych programov. Nie je síce až tak široká ako u Android TV, takže ak využívate niečo špeciálne, je potrebné si pred nákupom overiť, že je daná aplikácia k dispozícii.

Z pohľadu konektivity je tu novinka v podobe HDMI 2.1. Celkom sú HDMI porty 4. Inak klasika v podaní 3 USB portov, optického audio výstupu, sieťového výstupu, anténového výstupu a ďalšieho bežného konektorového vybavenia.

Diaľkový ovládač je typu Magic Remote. Funguje na podobnom princípe ako myš pri počítači. Na displeji vidíte kurzor a ako pohybujete ovládačom, pohybuje sa i kurzor. Po chvíli je to veľmi návykové a jednoduché. Funguje to na princípe akcelerometra, podobne ako mobilné telefóny. Od minule sa vzhľadovo nijak zásadne nezmenil (farba bola tuším vlani trochu iná). Jedná sa o vyladený produkt, osvedčený niekoľkými generáciami vývoja.

K dispozícii sú aj dve oficiálne aplikácie, ktoré je možné pre ovládanie tv použiť. Tou prvou z nich je LG TV Plus, ktorá umožňuje aj hlasové ovládanie. Tou druhou je SmartThinQ, pomocou ktorej je možné ovládať práve aj iné spotrebiče od LG než len televízor. Na druhú stranu nepodporuje hlasové ovládanie. Ako obvykle by som preferoval klasický ovládač, jeho reakcie sú predsa len rýchlejšie ako u aplikácie. Ale v prípade potreby je možné použiť. Okrem toho existuje celý rad neoficiálnych aplikácií, pri ktorých je hlavnou nevýhodou často sa opakujúce reklama. Ak nemáte k dispozícii ani mobil, ani diaľkový ovládač tak pod displejom nájdete tlačidlo, pomocou ktorého možno tv zapnúť, zmeniť hlasitosť alebo program.

LG u tohto modelu využíva vlastnú technológiu nazvanú AI sound. Tá sa snaží vydávať zvuk adekvátne tomu čo sa deje na obrazovke, teda napríklad u výbuchu zvukové efekty o niečo viac zhlasit, pre lepší divácky zážitok. Zároveň sa snaží o emuláciu priestorového 5.1 zvuku. Na integrované reproduktory je výsledok slušný. Rozhovory sú čisté a zreteľné, ale pri vyššej hlasitosti už dochádza k istému skresleniu. Poriadnej basy tiež vyprodukovať nedokáže. To už tak medzi súčasnými televízory je. Doplnenie o externé reproduktory alebo soundbar dáva rozhodne zmysel.

Za zmienku stojí podpora zvuku vo formáte Dolby Atmos, ale preto, aby ste si ho užili v plnej kráse potrebujete doma patričné ​​audio vybavenia. LG podporu aj tzv. WiSa. Ide o alianciu
Wireless Speaker and Audio Association, ktorá vytvorila (zjednodušene povedané) protokol pre bezdrôtový prenos zvuku zo zariadenia ako televízory, herné konzoly alebo počítača do reproduktorov. Stačí pripojiť do USB portu jednoduchý vysielač, ktorý zaistí spojenie s bezdrôtovými reproduktormi. Osobne mám radšej spojenie skrze káble, ale chápem, že v niektorých priestoroch to môže byť ťažké a táto možnosť sa mi páči.

Porovnanie s LG 55SK9500

Ako obvykle je na mieste porovnaní s najväčšou konkurenciou z vlastných rad. Teda s SK9500, ktoré u LG zaujímalo pred rokom rovnakú pozíciu. To, že je číselné označenie v názve odlišnej neberte príliš vážne. Ako sa dozviete z nasledujúcich riadkov, medzi prístrojmi mnoho zásadných rozdielu nie je.

Tým prvým je využitie novšia generácia obrazového procesora. Kým v roku 2018 (SK9500) to bol Alpha7, v roku 2019 je to Alpha7 druhej generácie. Drobné zlepšenie v softvérovom kúzelní z obrazom bude prítomné, ale nie je to nič, čo by vás udrelo do očí, keď dáte televízory vedľa seba. Nová verzia operačného systému obsahuje len kozmetické zmeny. Obnovovacia frekvencia, typ panelu a ďalšie zásadné parametre zostávajú rovnaké.

Novinkou pri SM9800 (a LG tv z roku 2019 všeobecne) je podpora chytrých pomocníkov do domácnosti (u nás to asi nebude kritický argument pre nákup), ale hlavne podpora Apple AirPlay 2. Tú LG nechce dopriať starším televízorom (logicky, pretože je to argument pre nákup novej rady) a ak ste zvyknutí využívať Apple zariadení, tak vám dokáže spríjemniť život, prípadne ušetriť peniaze za nákup Apple TV, ktorú nebudete potrebovať. Nová je aj podpora HDMI 2.1, ale u nej záleží, či niektoré z jej nových funkcií využijete.

Z pohľadu obrazu sa teda jedná o dva veľmi podobné televízory. Zásadný rozdiel nastáva na poli výbavy a toho čo prístroj dokáže. Ako obvykle sa pozrieme na porovnanie cien. LG 55SM9800 je čerstvo na trhu a je k dostaniu za 1 800 €. Oproti tomu LG 55SK9500 možno bez problémov zaobstarať za 1 000 €. V tejto chvíli je na mňa rozdiel cien moc veľký a to čo dostanete naopak pomerne malé, takže by som odporúčal nákup staršej rady. Situácia sa zrejme v priebehu času zmení (jednak pokles ceny, druhak sa môže objaviť napríklad zaujímavý darček, čo cenu urobí atraktívnejšie) a tiež sa časom SK9500 dopredať. Za mňa je čas o nákupe premýšľať niekde okolo 1 300 € keď potrebujete AirPlay2 alebo HDMI 2.1, ak pre vás tieto funkcie nie sú zaujímavé tak by som si počkal, až cena klesne pod 1 200 € .

VideoAudio
.asf.mp3
.wmv.wav
.avi.ogg
.mp3.wma
.mp4.flac
.mov
.3gp
.3g2
.mkv
.ts
.trp
.tp
.mts
.mpg
.mpeg
.dat
.vob

Nastavenie obrazu

Každý televízor (aj z rovnakej modelovej rady) je iný a preto to berte ako inšpiráciu pri vlastnom ladenie, nie ako pevne dannej hodnoty, ktoré platia pre každú LG C9.

• Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Jas> 50
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Kontrast> 90
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Ostrosť> 0
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Farba> 50
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Obrazový režim> Kino
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Obraz AI> zapnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Úspora energie> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Dynamický kontrast> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Mapovanie dynamických tónov> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Super rozlíšenie> nízke
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Farebný rozsah> Auto
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Pokročilé ovládacie prvky> Maximálny jas> vypnuté
  • Obraz -> Ďalšie nastavenia> Režim ochrany zraku> vypnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Redukcia šumu> nízka
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Redukcia šumu MPEG> nízka
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Úroveň čierne> Auto
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> Reálne kino> zapnuté
  • Obraz -> Nastavenie režimu obrazu> Možnosti obrazu> TruMotion> Plynulé

LG televízie pre rok 2019

LG má naozaj širokú ponuku, ktorá sa rozdeľuje do troch (štyroch) hlavných smerov. Rad SM, čo je taká stredná trieda a bude pravdepodobne najviac predávaná. Rad UM, čo je to základné a najlacnejší čo medzi 4K tv LG má a k tomu navyše LM rad, jediný zástupca fullHD televízorov v tohtoročnej ponuke. Vrchol potom predstavujú OLED modely.

Rad SM (4K LCD s Nano Cell)

SM séria je vyššia LCD rad od LG. Spoločným menovateľom je pre ňu IPS panel, ktorý zaručuje dobré pozorovacie uhly a slušný maximálny jas, ale na druhú stranu prináša aj horšie podanie čiernej farby. Možno ste si všimli označenie „Nano cell“, ktorými LG svoje produkty sprevádza. Nanocell technológia poskytuje širšie pokrytie farebného spektra. Jedná sa o jeden z prístupov k riešeniu zväčšeniu jeho pokrytie. Sony má podobnú technológiu nazvanú Triluminos a Samsung zase svoje Quantum Dots. Využitie Nano Cell je to, čím sa líši SM rad od radu UM.

U nižších modelov je bočné (EDGE) podsvietenie, u tých vyšších je už samozrejme priame (Direct). Príjemným faktom je všeobecne nižšia štartovacia cena, než tomu bolo predošlý rok. Stále ale platí, že doba krátko po uvedení na trh, nie je pre nákup novej tv najvhodnejšie a je lepšie počkať na jeseň, keď ceny začínajú klesať. LG má v ponuke aj 8K televízor. Jedná sa o rad SM9900, avšak jeho cena je naozaj vysoká. Hlavnou výhodou LG televíziou stále zostáva vlastný operačný systém WebOS, ktorý je rýchly a prehľadný. Ďalším výrazným plusom je podpora všetkých súčasných dôležitých HDR formátov (však Dolby Vision je výsadou až drahších modelov).

Novinky u LG televízií 2019

Nová generácia Alpha7 obrazového procesora. Ten je „slabšia“ odnoží Alpha9, ktorý sa používa u vrcholných modelov. Niektoré základné modely nemajú ani Alpha7. Oba prinášajú lepšiu softvérovú optimalizáciu obrazu.

WebOS vo verzii 4.5. Aj len drobná zmena verzia (vlani bola 4.0) ukazuje, že sa žiadne dramatické zmeny na úrovni operačného systému nestali. Týkajú sa prevažne usporiadanie menu, čin podoby ikon.

Po novom by mali byť podporovaní chytrí asistenti do domácnosti. Konkrétne Google Asistant a Alexa od Amazonu. Tí v našich krajoch príliš rozšírenie nie sú, ale to sa časom môže zmeniť. Oveľa zaujímavejšie je podpora Apple Airplay2, ktorá umožní majiteľov, zariadenie od Apple ľahko streamovať obsah na obrazovku televízora. A to bez nutnosti Apple TV.

U vyšších modelov (SM9000 a vyššie) nájdete HDMI porty vo verzii 2.1. Aké sú ich výhody a čo presne nám môžu priniesť, sme riešili v tomto článku. Pre väčšinu užívateľov sa v túto chvíľu o zásadnú benefit ešte nejde.

LG SM8200

Vstupenka do LG Nano cell tv sveta pre rok 2019. Základný model, 50 Hz frekvencia a Edge podsvietenie. Zaujímavé je, že aj do svojho najlacnejšieho modelu pridali funkciu local dimming (aj keď k jej prínosu by som bol pri tejto cenovke opatrný).

Farebná hĺbka je 8 bitov + FRC. Nemá spomínaný nový Alpha7 obrazový procesor. Reproduktory sú klasika, 2.0 a výkon 20 W. Dolby Vision nie je podporované, takže u HDR sa musíte uspokojiť len s HDR10 a HLG. Dostupná je v troch veľkostiach a to:

• 49SM8200
  • 55SM8200
  • 65SM8200

LG SM8500

Vyššia rada nám prináša navyše 100 Hz panel. Rovnaká zostáva technológia podsvietenia, teda Edge LED a k tomu opäť local dimming (miestne tlmenie). Aj farebná hĺbka je zase 8 bitov + FRC. Do výbavy už sa zmestil onen nový Alpha7 Gen2 obrazový procesor.

Novo tu máme podporu pre zvuk vo formáte Dolby Atmos (keď ho máte na čom prehrať) a Dolby Vision pre HDR.

Dostupné veľkosti sú:

• 49SM8500
  • 55SM8500
  • 65SM8500

LG SM8600

To rovnaké ako SM8500, líšia sa tvarom stojana. A väčšou uhlopriečkou – 75 palcov. U tej sa ľahko líšia aj typové označenie, to je z dôvodu odlišného riešení audia.

• 49SM8600
  • 55SM8600
  • 65SM8600
  • 75SM8610

LG SM9000

Pokračuje 100 Hz panel, ktorý má teraz Direct podsvietenie. Rovnako aj plne 10 bitový panel, podporu štandardu HDMI v štandarde 2.1. Zvuk je 2.2 pri výkone 40 W. Dolby Atmos je podporovaný, u HDR je podpora Dolby Vision, HDR10 aj HLG.

Lepšiu výbavu u tejto série dokazuje aj dvojitý DVB-T2 / C / S2 tuner. To znamená, že môžete skrze jeden tuner nahrávať a pritom sledovať iný program. U 49, 55 a 65 palcové varianty je označenie technológia pre podanie farieb Nano Cell Color, kým u tých vyšších už je Nano Cell Color Pro. Tá by mala zabezpečovať ešte o niečo lepšie podanie farieb.

Dostupné varianty:

• 49SM9000
  • 55SM9000
  • 65SM9000
  • 75SM9000
  • 86SM9000

LG SM9800

Vrcholný model tohtoročnej 4K LCD série. Dostupný iba v dvoch variantách 55 a 65 palcov, u ktorých prináša to isté čo u série 9000 a k tomu navyše Nano Cell Color Pro, ktoré v predchádzajúcej rade u týchto veľkostí chýbalo.

LG SM9900

8K rozlíšenie, inak podobné ako ako 4K radu 9xxx. To znamená 100 Hz, HDMI 2.1, Direct podsvietenie. K tomu obrazový procesor Alpha9 Gen2.

OLED rad

Špička v LG ponuke. Všetky podporujú Dolby Vision (okrem neho aj HDR10 a HLG). To isté platí aj pre Dolby Atmos. Pri všetkých modeloch je aj podpora HDMI 2.1. Proste všetky podstatné technické vymoženosti z poslednej doby sú k dispozícii.

OLED B9

Základný OLED model pre rok 2019. Použitý panel je zhodný aj so všetkými ďalšími modelmi, z tohto pohľadu teda rozdiely v obrazu moc nečakajte. Čo kvalitu obrazu u B9 ovplyvňuje je použitý obrazový procesor. Jedná sa o Alpha 7 druhej generácie. Všetky ďalšie OLED už majú Alpha 9 Gen2. Novinkou oproti minuloročnej verzii B8 je existencia uhlopriečky 77 palcov.

• LG OLED55B9
  • LG OLED65B9
  • LG OLED77B9

OLED C9

Pokiaľ nemáte záujem o ten najexkluzívnejšie vzhľad, tak ideálna voľba z LG Oled ponuky. Má už najlepší obrazový procesor Alpha 9 Gen2, takže z pohľadu kvality obrazu je na maxime čo možno u LG mať a pritom je lacnejší, než vyššie rady.

• LG OLED55C9
  • LG OLED65C9
  • LG OLED77C9

OLED E9

Okrem dizajnu je hlavný rozdiel v riešení zvuku. E9 má totiž integrovaný soundbar s výkonom 60W (4.2).

• LG OLED55E9
  • LG OLED65E9

OLED W9

Exkluzívny vzhľad, súčasť tzv. LG Signature série.

• LG OLED55W9
  • LG OLED65W9
  • LG OLED77W9

OLED Z9

OLED s 8K rozlíšením. Integrovaný soundbar s výkonom 80 W a možnosť uhlopriečky až 88 palcov. V SR zatiaľ neuvedená, otázkou či sa vôbec objavia, pretože cena bude rozhodne cez 50 000 € a moc potenciálnych kupcov tu nebude.

OLED R9

Opäť zatiaľ nedostupná v SR, vysoko experimentálny model, ktorý celý displej vysúva zo svojej základne. Zaujímavý smer do budúcnosti, ale aktuálne bude cena nezmyselná.

Rad LM (fullHD)

LG LM6300

V segmente fullHD rozlíšenie má v roku 2019 LG jediného zástupcu a tým je rad LM6300. Jedná sa o low cost model, ale ponúka HDMI 1.4, Wi-Fi alebo Bluetooth. Na moderné technológie ako je HDR alebo local dimming môžete zabudnúť.

Dostupný v dvoch verziách:

• 32LM6300
  • 43LM6300

Rad UM (4K LCD)

Žiadne dramatické rozdiely v kvalite obrazu medzi jednotlivými radmi nečakajte, jedná sa väčšinou skôr o kozmetiku. Pri nákupe nového televízora by som šiel do SM radu s Nano Cell, ktorá prináša obraz na znateľne lepšej úrovni.

LG UM7100

Základná tohtoročné klasická 4K LCD televízie u LG. 50 Hz, IPS panel k tomu HDMI 2.0. Direct podsvietenie + podpora HDR je u HDR10 a HLG, v reáli ale HDR u takto vybaveného displeja žiadne veľké zlepšenie obrazu nemôže priniesť.

Dostupné vo veľkostiach:

• 43UM7100
  • 49UM7100