Recenzia Atera Strada Sport M3

Pozreli sme sa zblízka na obľúbený nosič bicyklov, ktorý ľahko pripojíte na ťažné zariadenie. Uvezie tri bicykle alebo 2 elektrobicykle. A ak si dokúpite nástavce, zvládne aj štyri bicykle. Vyniká jednoduchou montážou, pevnou konštrukciou a je schválený na použitie v celej Európskej únii. Prezrite si podrobnejšie, ako funguje a čo vám môže ponúknuť.

Parametre

Typnosič na ťažné zariadenie
Maximálny počet kôl3
Funkcia sklopeniaáno
Uzamknutie bicykla k nosičuáno
Adaptér pre rozšírenie kapacityáno
Materiál konštrukciehliník
Maximálna nosnosť68 kg
Hmotnosť18,1 kg

Strada Sport M3 je pevný nosič bicyklov, ktorý sa zapája na ťažné zariadenie. Postačí k tomu jednoduché zacvaknutie. Okrem nosiče bicyklov budete pri nákupe potrebovať ešte doplnkovú ŠPZ, ktorú umiestnite na vyhradené miesto medzi zadnými svetlami vzadu na nosiči. Predajcovia ju ponúkajú za pár euro.

Základný rám nosiča sa skladá zo spodnej nosnej časti a zvislé sklopné vzpery, na ktorej je trojica pripevňovacích spôn na uchytenie rámov bicyklov. Ďalej má nosič menšie sklopné madlo, ktoré slúžia k inštalácii a aretácii nosiča na ťažnom zariadení. Samozrejmou súčasťou sú aj zadné svetlá a 13-pólová elektrická prípojka.

Ak potrebujete do svojho auta napojiť 7-pólovou prípojku, nie je to problém. Akurát počítajte s dodatočnou investíciou. Budete si totiž musieť dokúpiť redukciu, ktorá vás vyjde približne na 10 euro. Takže žiadna tragédia.

K nosiču Strada Sport M3 zároveň dostanete kľúče. Tie vám poslúži na dva účely, a to uzamknutie nosiča k ťažnému zariadeniu vášho vozidla a potom k zamknutie štipcov, ktoré budú držať rám vašich bicyklov. Zámky sú obyčajné, ale plne postačuje na bežné použitie.

Nosič je výklopný. Ak to budete potrebovať, môžete ho vyklopiť smerom od auta. Pokojne aj s pripevnenými kolesami. K tomu budete najskôr musieť stlačiť istiace klapku, ktorú nájdete v spodnej vodorovnej časti rámu vpravo vzadu. Potom už len stačí zatlačiť nohou zhora na zadnú rúrku pod ŠPZ a nosič sa nakloní.

Montáž nosiča a bicyklov

Ako sme už naznačili, namontovanie nosiča na ťažné zariadenie nie je žiadna veda. Lepšie sa vám bude nosič napojovať v dvoch, ale pri troche zručnosti a dostatočné sile (nosič váži asi 18 kg) to zvládne aj jeden človek. Tu je podrobný postup, ako na to.

  1. Z obchodu už si odnesiete zložený nosič. Takže nebudete musieť nič skladať. Napriek tomu pred nasadzovaním na guľu ťažného zariadenia musíte strčiť kľúčik do zámku ukrytého v madle.
  2. Nosič držte pevne po oboch stranách rukami tak, aby zvislá strana so svetlami mierila smerom k vám. Môžete si pomôcť zapretím zadnej strany nosiča o stehná. Prípadne, ak ste dva, môžete držať nosič jeden zozadu a druhý zboku. Následne uchopte madlo a vyklopte ho asi 70 ° smerom od seba, akoby ku kufri auta, a nasaďte jamku pod madlom na guľu ťažného zariadenia.
  3. Po nasadení opatrne pridvihnite madlo ešte vyššie a vyklápějte ho smerom ku kufru postupne tak, až v mieste spoja nosiče s guľou ťažného zariadenia uvidíte nielen červenú hlavičku poistky, ale aj jej zelené telo. Akonáhle uvidíte vyčnievať aspoň kúsok zelenej poistky, máte nosič správne nasadený.
  4. Presvedčte sa, že je poistka naozaj dostatočne vyskočená a je vidieť zelené telo. Ak áno, môžete sklopiť madlo smerom k sebe opäť do vodorovnej polohy. Ak ste dvaja, jeden drží nosič, druhý sklápa madlo. Ak nosič napojujete sami, zaprite si zadná časť so svetlami o stehná a jednou rukou pridržujte nosič, zatiaľ čo druhou rukou sklopíte madlo do vodorovnej polohy. Malo by to ísť bez odporu, ak nie, opakujte nasadenie nosiča znova.
  5. Držadlo máte plne vodorovne sklopenej smerom k sebe, naposledy skontrolujte poistku, že čnie aspoň kúsok zelenej a vytiahnite kľúčik zo zámku. V túto chvíľu máte nosič bezpečne upevnený na aute. Môžete ho pustiť a začať s umiestňovaním bicyklov.
  6. Ako prvý vyklopte smerom nahor bočnú časť rámu zo stredu podlahy nosiča smerom ku kufru auta. Potom vyklopenú časť rámu zabezpečte páčkami, ktoré nájdete v blízkosti kĺbov po oboch stranách vyklopenej časti.
  7. Teraz je na rade pripojenie elektriny. Vezmite kábel so zástrčkou a nasaďte ho na zásuvku blízkosti ťažného zariadenia. Potom otočte zástrčku doprava, kým to pôjde. Tým sa kábel napevno spojí so zásuvkou a máte napojené. Ak je to potrebné, nezabudnite využiť redukciu z 13 na 7 pólov.
  8. Začnite na nosič dávať bicykle. Prvý umiestnite najbližšie kufri auta tak, že musí stáť oboma kolesami na koľajnici, ktorá je najbližšie zadku auta. A k tomu je potrebné, aby boli klinové vložky z vnútorných strán oboch kolies. Klinové vložky sa dajú posúvať. Upravte ich polohu tak, aby bicykel nepresahoval ani na jednu stranu, ale stál uprostred nosiča. Potom dotiahnite motýlikové skrutky klinových vložiek.
  9. Prichyťte rám bicykla k pracke, ktorá je priamo na zvislom ráme medzi bicyklom a autom. Pozornosť venujte gumové vložke na pásku. V prípade potreby ju posuňte tak, aby bola naproti pevnej čeľuste pracky. Potom pásikom dotiahnite napevno. Na koniec pracku zamknite kľúčikom a je to.
  10. Posledné zaistenie sa týka predného a zadného kolesa vášho bicykla. Na koľajnici nosiče nájdete pásky, ktoré provlíknete skrz výplet okolo ráfikov a dotiahnete napevno. Tým zabezpečíte, že sa vám počas jazdy kola nebudú samovoľne otáčať a zaistíte lepšiu stabilitu.

Ak potrebujete prepraviť viac kôl, pokračujte v pridávaní postupne smerom od auta. Pri preprave štyroch kolies budete musieť dokúpiť nadstavec, odmontovať zadné svetlá a pripojiť ho. Inak je postup rovnaký. Taktiež demontáž je totožná, len v opačnom poradí bodov.

Hodnotenie Atera Strada Sport M 3

Hlavnou prednosťou nosiče Strada Sport M3 je jednoduchá inštalácia, ktorú zvládne priemerne silný človek sám. Jednoduchosti použitia nahráva aj fakt, že nosič dostanete z výroby úplne zložený, takže ho len vezmete, pripojíte na auto a môžete začať využívať.

Pozitívne hodnotíme kvalitu použitého materiálu a systém upevnenia, ktorý berie do úvahy aj citlivejší karbónové rámy bicyklov. Preto majú všetky pásky praciek upevňujúcich rám bicykla gumovú vložku, ktorá tlmí a chráni rám bicykla pred odrením.

Nadštandardné je tiež celková nosnosť výrobku, ktorá je 68 kg. Pričom na každú koľajnicu môžete dať koleso s hmotnosťou až 30 kg. Toto sa bude páčiť hlavne priaznivcom elektrobicyklov, ktoré sú ťažšie. Na nosiči tak prepravíte až 3 normálne alebo 2 elektrobicykle. Plusové body získava možnosť dokúpenia nadstavca na 4. kolo.

Veľkou výhodou je určite aj možnosť uloženia nosiča do kufra auta. Ak sa chystáte na celodenné výšľap na bicykloch, tak odporúčame nenechávať nosič na ťažnom zariadení autá na parkovisku. Vďaka jednoduchej montáži a demontáži vám uloženie do kufra nezaberie viac ako pár minút.

A čo by mal výrobca nosiče ešte napraviť pre nabudúce? Sú to najmä držiaky rámov bicyklov. I keď budete prevážať len jeden, nie je možné zložiť pracky na tyčiach pre ďalšie kolá. Tie sú ale voľne zavesené na hlavnom ráme nosiče, takže môžu pri prudkých zmenách smeru narážať do rámu najbližšieho prevážaného bicykla. Odporúčame ich preto omotať mäkkou handrou alebo inú podložkou.

Ďalším mínusom sú dlhé drôty naspodku nosiča. Vedú elektrinu k svetlám a ťažko môžeme mať výrobcovia za zlé, že ich urobil čo do dĺžky s rezervou, keď môže byť potrebné pri inštalácii nástavce na štvrté kolo. Ale systém vedenia drôtov je nešťastný.

Pri jazde po kamenistej ceste alebo zjazde do garáže, kde sa láme povrch vo väčšom uhle, môžu voľné káble zavadiť o vozovku a poškodiť sa. Odporúčame ich preto zabezpečiť k bočnej konštrukcii nosiča pomocou izolačnej pásky tak, aby neviseli príliš dole.

Posledným nedostatkom je absencia bielych svetiel, ktorá potrebujete pri cúvaní. Výsledkom je zhoršená orientácia pri parkovaní. Takže si dávajte dobrý pozor a radšej cúvajte na niekoľkokrát, aby ste zbytočne nepoškodili nosič alebo svoje okolie.

Zistiť cenu

Premýšľate o nosiči na bicykel na strechu auta?

9.2 Total Score
Skúsenosť s Atera Strada Sport M 3

Nosič bicyklov Atera Strada Sport M 3 je skvelou voľbou pre všetkých nadšencov cestných aj horských bicyklov, ktorí majú auto s ťažným zariadením. Vyniká pevnou konštrukciou a nosnosťou až 68 kg. Zvládne prepraviť až 2 elektrobicykle alebo 3 normálne kolesá (s dokúpeným nástavcom dokonca 4). Inštalácia je jednoduchá, ale lepšie sa na ťažné zariadenie pripevňuje v dvoch. Perfektný je systém klinových zarážok, ktoré bránia prejdení kola do strán. Nedostatky sú v neodnímatelných úchytoch rámov, dlhších kábloch k svetlám a absencii zadných bielych svetiel. Inak je nosič dobrou voľbou pre každého. Ak sa pre neho rozhodnete, počítajte s cenou okolo 430 €.

KLADY
  • pevná konštrukcia
  • nosnosť 68 kg
  • jednoduchá inštalácia
  • predáva sa zložený
  • systém uchytenia
  • dostupné adaptéry a nástavce
  • schválený pre prevádzku v EÚ
  • zmestí sa do kufra
ZÁPORY
  • nemožno oddeľte nadbytočné držiaky rámov
  • dlhé elektrické káble
  • absencia bielych svetiel pri cúvaní
Pridaj svoju recenziu  |  Read reviews and comments

Budeme radi počuť vaše myšlienky

      Dajte nám odpoveď

      Čo vybrať
      Logo