Recenzia Sony Bravia KD-55AG9

Tento rok Sony vydáva dva modely OLED televízorov. V ponuke obchodov je nájdeme pod názvami Sony Bravia KD-55AG8 a Sony Bravia KD-55AG9. Zaujíma vás, čím sa od seba líšia? A ako obstojí v náročnej konkurencii ďalších OLED od LG, Panasonicu a ďalších? Nielen na tieto otázky sa pokúsime odpoveď v našej recenzii.

Priemerná doba odozvy2 ms
Pokrytie spektra DCI-P394 %
Pokrytie spektra Rec.202068 %
Výška71 cm
Šírka122,6 cm
Hĺbka4 cm
Výška (vrátane podstavca)71,4 cm
Šírka (vrátane podstavca)122,6 cm
Hĺbka (vrátane podstavca)25,5 cm
Váha22,3 kg
Odhadovaná spotreba za rok183 kWh
Input lag v hernom móde24 ms

Sony AG8 a AG9 rozdiely

Možno viete, že všetky panely do OLED televízorov dodáva divízie LG Electronics. Už z toho je zrejmé, že rozdiely medzi OLED sú predovšetkým vo výbave, vzhľade a použitom obrazovom procesora. To isté platí aj v prípade AG8 a AG9. Preto hoci je recenzia primárne venovaná AG9, prevažná väčšina z nej platí aj pre druhý menovaný model. Z toho dôvodu nedáva samostatná recenzie pre Sony Bravia KD-55AG9 zmysel. Rozdiely medzi nimi nájdete v zarážkach nižšie a celkové porovnanie oboch z nich je v závere článku.

• Vzhľadovo sú si veľmi podobné, hlavného rozdielu si všimnete v tvare stojane
  • Čo sa týka kvality obrazu, jediným väčším rozdielom je použitie druhého najsilnejšieho obrazového procesora (v AG9 je ten najsilnejší)
  • AG8 má 2 GB RAM, AG9 2,5 GB RAM a na plynulosti systému je to pri priamom porovnaní poznať, občas sa trochu zadýcha
  • AG8 má len ARC, AG9 má okrem neho aj eARC
  • AG8 má o niečo horšie zvuk, napriek tomu je stále výrazne nad priemerom
  • AG8 má len 2 HDMI porty verzie 2.0 (2. a 3. port)
  • AG8 má „obyčajný“ diaľkový ovládač – funkčnosť rovnaká, len je plastový

Oproti minulému roku, došlo k ľahkým dizajnovým úpravám (je celkovo tenší – 4 cm v najhlbšom bode). Vďaka nim možno tv umiestniť ešte bližšie k stene (pri montáži na držiak), ale na druhú stranu stratila svoj minuloročný charakteristický vzhľad. Zo predu vyzerá úchvatne. Obrie obrazovka, ktorú obopína tenký (0,8 cm) kovový rám, v ktorom sa spodnej časti našlo trochu priestoru pre nenápadné logo Sony. Kým vlani mala AF9 o dosť extravagantnejšie dizajn, tento rok sa Sony priklonilo ku klasickejším tvarom.

Potenciálna nevýhoda, môže byť nízky stojan, ktorý nie je výškovo nastaviteľný. Obrazovka preto začína len kúsok nad povrchom, nad ktorým stojí. Ak máte relatívne málo hlbokou obývaciu stenu a boli ste zvyknutí mať pred / pod tv aj soundbar či iné AV zariadenie, tak to s AG9 nemusí vyjsť. Na druhú stranu je zvukový výkon integrovaného audia na veľmi slušnej úrovni.

Sony Bravia KD-55AG9 existuje aj vo variante 65 a 77 palcov. Sony Bravia KD-55AG8 má len jednu väčšiu variantu a to 65 palcov. Cable management (teda slovensky niečo ako možnosti usporiadania kabeláže), je veľmi efektívny. Kabeláž možno zafixovať v držiaku zo zadnej strany stojana, ktorý je plne skryje pred pohľadom z miesta diváka. Nedochádza vďaka tomu k rušeniu diváckeho dojmu. Žiadnu výčitku nemožno mať ani k celkovému spracovania. To je na výbornej úrovni a zodpovedá najvyšším tv štandardom.

Ako už bolo viackrát spomenuté, jedná sa o OLED tv. To znamená, že dokáže vypínať každý jednotlivý pixel a tým dosahovať úžasné podanie čiernej a kontrastného pomeru. Ten je vlastne nemerateľný (nekonečný), práve kvôli vypínanie každého jednotlivého pixelu. A to je aj dôvod, prečo OLED tv nemajú žiadne lokálne tlmenie (local dimming). Pretože na rozdiel od LCD televízorov takú funkciu nepotrebujú.

Najprv k bežnému teda SDR obsahu. Podľa očakávania je na vynikajúcej úrovni. Špičkový obrazový procesor (Ultimate processor – najvyššiu rad pri Sony, je použitý aj u vrcholné LCD rady XG9505), bezproblémový upscalling, to sú hlavné prednosti tohto prístroja. Pri prepnutí na HDR latka zostáva nastavená podobne vysoko.

Na pomery OLED veľmi slušný jas okolo 750 nitov (pri režime obrazu „štandard“, pri režime „film“ je jas o niečo nižšia) dá HDR vyniknúť. Čo je hlavnou výhodou OLED oproti LED televíziám je možnosť pracovať s každým pixelom samostatne. Drobné osvietené objekty (schválne si na OLED skúste pustiť cez Youtube 4K video z novoročného ohňostroja) sú naozaj neskutočné. Podporované HDR formáty sú HDR10, HLG a Dolby Vision. Pravdou je, že špičkové LCD tv dosahujú u jasu vyšších hodnôt. Ale je to len jedna časť skladačky, ktorá je potreba pre zobrazenie HDR. Preto sú OLED v HDR lepšie ako väčšina konkurencie.

Pokrytie farebného spektra je u DCI-P3 okolo 94% a u Rec.2020 okolo 68%. To je ľahko menej než u priamej konkurencie, ale rozdiel je tak malý, že si ho všimnete len pri priamom porovnaní. Navyše je možné, že Sony obetovalo pokrytie farieb za účelom získania benefitov v inej oblasti. Telové tóny sú ľahko teplé (napríklad u Panasonicu mi prídu ešte o chlp bližšie realite), ale celkovo sú farby u videa vo 4K kvalite naozaj dych berúce.

Pohybové scény sú u Sony späté so systémom Motionflow. Za mňa je to stále jeden z tých najlepších systémov pre spracovanie pohybu. Musí uznať, že aj LG sa v tomto ohľade tento rok veľa zlepšilo. Čo sa týka vhodnosti pre hry, tak input lag dosahuje 24 ms, čo je skoro dvojnásobná hodnota proti LG alebo Samsungu. Ako možno očakávať v tejto cenovej hladine, použitý panel má 100 Hz. Doba odozvy je u OLED naozaj nízka, v tomto konkrétnom prípade 2 ms.

Pozorovacie uhly sú rovnako skvelé ako u ostatných OLED. Luxusnú kvalitu obrazu, dokonalú čiernu a HDR si môžete užívať zo všetkých uhlov. To isté platí aj pre zvládanie odrazov. Zvláda je veľmi dobre, napriek tomu sa vo veľmi slnečných miestnostiach nevyhnete zatiahnutie závesov či žalúzií.

Ako u všetkých OLED, aj tu musím spomenúť teoretické potenciálne riziko vypálenie obrazu, ktoré u tejto technológie hrozí. Riziko je to skôr teoretické a hlavne za predpokladu, že sa k tv nesprávate správne. To znamená najmä nevypínať tv z elektriny priamo, ale využívať tlačidlo na ovládači a tiež nenechávať na obrazovke po dlhú dobu statický obraz. Napríklad zapauzovaní hru. Prípady vypálenie obrazu sú niektorými užívateľmi dokumentované, ale všeobecne sa jedná o jednotky prípadov na tisícky predaných televízorov.

Tento rok sa Android TV s novou verziou (Android 8 – Oreo) dostalo aj rýchlostných optimalizácií. Už sa môže rovnať s ostatnými platformami a to je len dobre. Napríklad od zapnutia televízora do spustenia Netflix to zaberie cca 6 sekúnd, Youtube je o sekundu pomalší. Čo však zostáva stále relatívne pomalé, je reštart televízora. U neho si pohľad na nabiehajúci logo Android TV vychutnáte dlhšie ako je príjemné (okolo pol minúty). Inak sa samozrejme jedná o modernú smart tv so všetkým. Dokáže prehrávať fotky, videá i hudbu. Či už z pripojeného úložiska, flash disku alebo z mobilného telefónu vďaka zabudovanému chromecastu.

O tohtoročných zmenách v Android TV som písal viac v ostatných recenziách, dnes teda skôr stručne. Na špičku (Samsung, LG) ešte kúsok stráca, ale ich náskok sa skracuje každý rok. Zmeny k lepšiemu (z pohľadu užívateľskej prívetivosti) nastaly u zobrazenie základnej ponuky, tak aj v možnostiach nastavenia. Pre príjem televízneho vysielania je prístroj vybavený dvojitým DVB-T2 / C / S2 tunerom, takže môžete jeden program sledovať a ďalšie nahrávať.

Zaujímavé je, že oproti minulému roku a AF9 je k dispozícii výrazne menej pamäte RAM. Tento rok je to 2,5 GB, zatiaľ čo predtým sa jednalo o 4 GB. Nový systém je napriek tomu rýchlejší, muselo teda dôjsť k značnej optimalizácii. Procesor je rovnaký – štvorjadrový ARM Cortex-A73. Použitý grafický čip (Mali-G71) i kapacita internej pamäte (16 GB) zostáva medziročne bez zmeny.

Jedna z vecí, ktorá stojí za zmienku je diaľkové ovládanie. Rozloženie ovládacích prvkov je ľahko upravené oproti predchádzajúcej generácii. Typovo sa jedná o klasický ovládač. To znamená veľké množstvo tlačidiel. Telo ovládača je kovový a zodpovedá špičkovému spracovanie televízora. Lacný plastový ovládač by namiesto neho vyzeral nemiestne. Citlivosť tlačidiel je ideálna, zmena rozmiestnenie ovládacích prvkov sa mi tiež páči. Napríklad tlačidlo mikrofónu je omnoho ľahšie dostupné.

Tým sa plynule dostávame k ďalšej veci, ktoré ma na Android TV naozaj baví. A tou je hlasové ovládanie. Google ho má naozaj vyladené a na rozdiel od väčšiny konkurencie nemá problém sa slovenčinou. Brilantne zvláda vyhľadávania aj niekoľkých slovných ústne zadaných fráz. Samozrejme nerozumie všetkému a povely musíte zadávať štruktúrovane. Teda „spusti Youtube“ alebo „zníž hlasitosť“.

Ďalšie možnosti ovládania sú skrze aplikáciu mobilného telefónu. Nie je to tak pohodlné ako skrze ovládač, ale pre základné povely ho dokáže nahradiť. Pre prípady absolútnej núdze je na ľavej zadnej strane (z pohľadu diváka) televízora „trojtlačidlo“. Jeho pomocou možno tv zapnúť, vypnúť, zmeniť zdroj signálu alebo hlasitosť.

Sony tento rok do žiadneho zo svojich 4K televízorov nepoužilo HDMI 2.1 port. Jeden nájdete u ich 8K televízora, ale tie sú zatiaľ mimo rozumné cenové hranice. Navyše pre nich doteraz neexistuje dostatok obsahu. Z HDMI 2.1 funkcií, ktoré je možné implementovať aj do HMDI 2.0 je použitá len jedna. A to eARC. VRR (Variable Refresh Rate) ani ALLM (Auto Low Latency Mode) implementované nie je. Na druhú stranu do HDMI 2.1 sa tento rok rozhodla investovať u svojich modelov len LG. To je trochu škoda, pretože na záver ďalšieho roka je už ohlásená nová generácia herná konzola Sony Playstation 5, u ktorej HDMI 2.1 využijete pri vyššej snímkovej frekvencii u 4K rozlíšenie. LG HDMI 2.1 tento rok prináša konkurenčnú výhodu pre tých zákazníkov, ktorí chcú novú televíziu a zároveň byť pripravení, na novú generáciu herných konzol.

Čo sa týka podpory prehrávaných video a audio kodekov, tak Android TV patrí k tomu lepšiemu. S bežne dostupnými a používanými formátmi nebudete mať žiadny problém. Napriek tomu odporúčam interný video prehrávač nahradiť prehrávačom VLC alebo Kodi. Vie toho výrazne viac.

Integrovaný zvukový systém je tvorený 2.2 kanálmi. A je to skutočne netradičné riešenie. Ide o Acoustic Surface – zadná strana TV je vlastne reproduktorom. Bez debát je nutné uznať, že je výrazne lepšia ako bežné televízne reproduktory. U hovoreného slova máte pocit, že vychádza skutočne herci z úst a nie z priestoru pod televízorom. Aj v tomto prípade platí, že sa nemôže rovnať kvalitnému externému audiu. Pravdou však, že je na lepšej úrovni, než najlacnejšie soundbar. Za zmienku stojí podpora eARC a plánovaná pomoc Dolby Atmos. Pochopiteľne nemôže čakať od Dolby Atmos zázraky, ale ide skôr o to, že televízia dokáže zvuk v tomto formáte skrze eARC poslať do externých reproduktorov alebo Soundbar. Pre fanúšikov slúchadiel môže byť zaujímavá informácia, že je stále k dispozícii klasický 3,5 mm jack pre ich pripojenie.

Nejedná sa o dogmu (pretože každý vyrobený kus môže byť trochu iný), ale odporúčania, ktoré môžete skúsiť. Toto bolo pre svetlejšie miestnosť.

• Nastavenia> Displej> Obraz> Rozšírené nastavenia> Jas> 25
  • Nastavenia> Displej> Obraz> Rozšírené nastavenia> Kontrast> 45
  • Nastavenia> Displej> Obraz> Rozšírené nastavenia> Jas> Úroveň čierne> 50
  • Nastavenia> Displej> Obraz> Rozšírené nastavenia> Pokročilé zvýraznenie kontrastu> vypnuté
  • Nastavenia> Displej> Obraz> Rozšírené nastavenia> Farebná sýtosť> Farebná sýtosť> 40
  • Nastavenia> Displej> Obraz> Rozšírené nastavenia> Farebná sýtosť> Živé farby> vypnuté

• MPEG1
  • MPEG1 / MPEG2PS
  • MPEG2 / MPEG2TS (HDV, AVCHD)
  • MPEG2, AVC / MP4 (XAVC S)
  • AVC, MPEG4, HEVC / AVI
  • Xvid, MotionJPEG / ASF (WMV)
  • VC1 / MOV
  • AVC, MPEG4, MotionJpegMKV
  • Xvid, AVC, MPEG4, VP8.HEVC / WebM
  • VP8 / 3GPP
  • MPEG4, AVC / MP3 / ASF (WMA) / WAV / MP4AAC / FLAC / JPEG
  • WebM
  • VP9 / AC4 / ogg / AAC / ARW

Porovnanie Sony Bravia KD-55AG9 s Sony Bravia KD-55AF9

Vlaňajší predchodca je stále v pár obchodoch dostupný a s cenou o 200 € menšie. Je vyššia cena nového modelu ospravedlniteľná? Z pohľadu kvality obrazu sú na tom vlastne rovnako. To však platí v zásade pre všetky OLED. Medziročný pokrok v tejto oblasti nie je nijako veľký. Rozdiely sú teda hlavne vo výbave, prípadne podporovaných technológiách. AG9 je jednou z mála tohtoročných Sony, ktorá podporuje AirPlay 2. To vlani neplatilo. Takisto diaľkové ovládanie, rovnako ako dizajn televízora je tento rok iný. To však nie sú faktory, ktoré by vyššie cenovku ospravedlnili. Ak pre vás nie je podpora Apple zariadení nutnosťou, nebál by som sa ani minuloročného modelu. Avšak je fakt, že ten pomaly zmizne z trhu a cena súčasného bude ešte klesať. Takže za pár mesiacov najskôr nebude nákup A9F možný, a ani by nedával zmysel.

Porovnanie Sony Bravia KD-55AG9 s LG E9

Ďalšie porovnanie, ktoré sa ponúka je s LG E9. Tá má tiež výrazne vylepšený zvuk. Pre LG hrá HDMI 2.1 a rýchlejšia odozva pri hraní. Kvalita obrazu je pri oboch na podobnej úrovni, osobné preferencie budú rozhodovať o tom, ktorá vám príde lepšia. Podanie pohybu mni príde stále lepšie u Sony (a to je asi hlavný dôvod prečo mu niektorí dávajú pred LG prednosť napriek vyššej cene), ale LG rozdiel sťahuje. Presne to isté, len naopak, platia za ma o operačnom systéme. LG je lepšie, ale Android TV tento rok o veľký kus náskok stiahla. Zvuk hrá do kariet pre Sony, ale väčšina užívateľov takto drahé tv bude mať zvuk riešený externým zariadením. Kde je však v tejto chvíli rozdiel najväčší, je cena. Tá hrá veľkým rozdielom v prospech LG. Tú možno (koniec októbra 2019) zaobstarať za 1 800 €, zatiaľ čo Sony je stále za 2 300 €. A to je bohužiaľ príliš veľký rozdiel, ktorý si Sony nemá čím obhájiť.

Ak sa oprostíte od kvalitnejšieho zvuku (či máte zvuk vyriešený externe), môže byť zaujímavejšie voľnú AG8. Tá sa predáva za 1 500 € a jej priamym konkurentom je LG B9. Jej cena je v tejto chvíli okolo 1 200 €. Sony je za mňa vhodnejšie pre sledovanie filmov (primárne kvôli lepšiemu spracovaniu pohybu), LG je zase vhodnejší voľbou pre hráčov. Nižšia cena však hrá v prospech LG aj u týchto modelov.

Aké modely má Sony pre rok 2019

Keď sa pozriete na obrovské množstvo televízorov čo má Sony v ponuke, tak vidíte, že pre neznalého čitateľa je ťažké sa v ponuke orientovať. Široká ponuka má však aj svoje výhody. Vďaka nej sú zastúpené oba druhy panelov aj podsvietenie a to v rôznych kombináciách.

V portfóliu Sony na tento rok sa teda striedajú VA aj IPS panely, takže ak chcete konkrétny model, odporúčam vždy overiť typ panelu, nech nie ste nemilo prekvapení. Bohužiaľ Sony túto informáciu u produktových kariet televízorov neuvádza. Zaujímavosťou je, že tento rok dalo Sony technológiu Triluminos aj do nižších rad. Tá prináša vyššiu pokrytie farebného spektra a predtým bola výsadou drahších modelov.

Pre audio je väčšinou použité klasické stereoreproduktory s výkonom 20 W. Podporované HDR formáty sú v základe HLG a HDR10. Najlacnejšie modely toho ako vidíte veľa nevedia, ale od XG85 už je situácia zaujímavá. 100 Hz panely a podpora HDR vrátane Dolby Vision.

Čo sa týka možností konektivity, tak vždy by mali byť ponuke aspoň 3 HDMI a 3 USB sloty. Ako operačný systém nie je u základných modelov série XG7xxx použitý jednoduchý operačný systém na základu Linuxe. Od XG8xxx vyššie už je to AndroidTV.

XG7004

Najnižšie postavený model z rady XG70. Obnovovacia frekvencia 50 Hz. Menšie 43 a 49 palcov veľké obrazovky majú EdgeLED podsvietenie. Väčšia 55 a 65 palcov veľké obrazovky majú DirectLED podsvietenie. U žiadnej z veľkostí nenájdete funkciu miestneho tlmenia (local dimming). Na dnešnej štandardy sú obrazovky docela hrubé (najmä u 55 a 65 palcov, ktoré majú k 8 cm). Všetky veľkosti podporujú HDR10 a HLG. Dolby Vision podporované nie je. Interná metrika kvality pohybových scén Motionflow XR má 100 Hz. Operačný systém nie je Android TV, ale jednoduchá nadstavba Linuxu.

• KD-43XG7004
  • KD-49XG7004
  • KD-55XG7004
  • KD-65XG7004

V tejto sérii existujú alternatívy, ktoré sa líšia primárne vzhľadom alebo sú určené na predaj v špecifickom type reťazca. Ide napríklad o XG7005, XG7077 alebo XG7096. Tie sa majú líšiť mimojiné práve v metrike Motionflow XR kedy dosahujú hodnôt (200 Hz pre prvého menovaného a 400 Hz pre posledných dvoch modelov). S ohľadom na parametre týchto prístrojov sa bude jednať o drobné softvérové ​​úpravy, ktorých vplyv bude najskôr veľmi malý. Rozhodne neplatí, že by mali 2x či 4x lepší zvládanie pohybu než základný model.

XG80

Rovnako ako predchádzajúce rada má 50 Hz panel, menšie modely 43 a 49 palcov majú Edge LED podsvietenie a väčšie majú Direct LED. Ako operačný systém už je použitý Android TV. Čo znamená výrazne väčšiu rýchlosť a podporu androidího ekosystému aplikácií. Od tejto série je k dispozícii podpora pre 5 Ghz Wi-Fi siete.

• KD-43XG8096
  • KD-49XG8096
  • KD-55XG8096
  • KD-65XG8096
  • KD-75XG8096

Aj v tejto sérii existuje aj alternatíva, ktorá sa líši primárne vzhľadom. Jedná sa o XG8196. Tá má odlišný tvar stojana a tiež sa u nás pravdepodobne nebude predávať jej 75 palcov veľká varianta.

XG8305

Prvá možnosť dostať sa na 100 Hz panel a pritom vo veľmi zaujímavých uhlopriečkach 43 a 49 palcov. Prevažná väčšina ostatných výrobcov dáva 100 Hz panely až od veľkosť 55 palcov a vyššie. Inak sa jedná o skoro rovnaký prístroj ako nasledujúce rad XG85. IPS panel, Edge podsvietenie a X1 obrazový procesor.

• KD-43XG8305
  • KD-49XG8305

V tejto sérii existujú alternatívy, ktoré sa líšia primárne vzhľadom alebo sú určené na predaj v špecifickom type reťazca. Ide napríklad o XG8377 alebo XG8388. To isté platí aj pre XG8396 a XG8399.

XG8505 (recenzia tu)

De facto vyššie uhlopriečky než XG83, inak vlastne skoro to isté. To znamená 100 Hz panel, u tejto rady typu IPS. Podsvietenie je typu EDGE ľad. Podpora pre Dolby Vision a Dolby Atmos. Obrazový procesor X1. Trochu „lepší“ audio systém, ktorý má navyše dva menšie reproduktory, ktoré majú napomôcť lepšiemu priestorovému zvuku.

• KD-55XG8505
  • KD-65XG8505
  • KD-75XG8505

V tejto sérii existujú alternatívy, ktoré sa líšia primárne vzhľadom alebo sú určené na predaj v špecifickom type reťazca. Ide napríklad o XG8577 alebo XG8588. To isté platí aj pre XG8596 a XG8599, u nich je navyše ešte 85 palcov veľká varianta.

XG9005

Oproti predchádzajú (XG85xx) rade je hlavný rozdiel v použitom podsvietenie. To je priame (Direct / FALD). Vo svojej podstate sa jedná o nástupcu populárnej XF9005. To znamená že je použitý obrazový procesor X1 Extreme. Asi najväčšou zaujímavosťou je, že je dostupná je v pomerne špecifickej variante 49 palcov. Pre záujemcov o väčšie uhlopriečky je teda ešte o niečo lepšie vybavený XG9505.

XG9505 (recenzia tu)

Najlepšie 4K LCD tv čo má na rok 2019 Sony v ponuke. U obrazového procesora sa dostávame ešte ďalej, je tu verzia X1 Ultimate. Tá je tiež použitá aj u OLED. Zaujímavosťou je tiež technológia X-Wide Angle, ktorá je dostupná len u uhlopriečky 75 a 85 palcov. Zjednodušene povedané, pridáva zlepšenie pozorovacích uhlov za cenu ľahkého zhoršenie kontrastu. Pre podobný krok sa tento rok rozhodol aj Samsung u svojich vrchnolných QLEDů. Samozrejmosťou je pochopiteľne 100 Hz VA panel.

• KD-55XG9505
  • KD-65XG9505
  • KD-75XG9505
  • KD-85XG9505

Sony ZG9

8K LCD tv je k dispozícii v obrích uhlopriečkach 85 a 98 palcov. Tomu zodpovedá aj jej cena, ktorá začína na skoro 16 000 € u menšieho displeja. Výbava je na obdobnej úrovni ako u XG9505. Príplatok za 8K rozlíšenie je zatiaľ stále skutočne vysoký.

• Sony Bravia KD-85ZG9
  • Sony Bravia KD-98ZG9

Sony AG8

Vstupná brána do OLED u Sony, ktorá má oproti vyššiu rade AG9 „len“ obrazový procesor X1 extreme a nemá podporu Dolby Atmos. Podpora Dolkby Vision, HDR10 a HLG je samozrejmosťou.

• Sony Bravia KD-55AG8
  • Sony Bravia KD-65AG8

Sony AG9

Vrchol ponuky, ak chcete OLED od Sony. Oproti predchádzajúcemu má obrazový procesor X1 Ultimate a podporu Dolby Atmos. Inak samozrejme podporu Wi-Fi 2,4 i 5 Ghz, podporu HDR10, Dolby Vision aj HLG. A dvojitý tuner pre príjem televízneho vysielania.

• Sony Bravia KD-55AG9
  • Sony Bravia KD-65AG9
  • Sony Bravia KD-77AG9